Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

306 __ 307 13.2 Το θέατρο στη Μέση Εκπαίδευση, τόσο ως αντικείμενο διδασκα- λίας όσο και ως ιδιαίτερη καλλιτεχνική δημιουργία, αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια μια πραγματικότητα, η οποία αποκτά ολοένα και περισσότερα ερείσματα στη συνείδηση των εκπαιδευτι- κών και όλων των υπευθύνων της επίσημης εκπαιδευτικής πολι- τικής του κράτους. Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η πολυετής, αγαστή συνεργασία του ΘΟΚ με τη Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης του ΥΠΠΑΝ. Για τον σκοπό αυτό έχει εδώ και πολλά χρόνια συσταθεί η Ειδική Επιτροπή για το Θέατρο στη Μέση Γενική Εκπαίδευση, η οποία απαρτίζεται από βασικά στελέχη του ΘΟΚ και του ΥΠΠΑΝ. Χωρίς ποτέ να παραγκωνίζεται η επιστημονική εγκυρότητα, με απόλυτο σεβασμό στη βελτίωση των όρων που διέπουν την πο- λυσχιδή τέχνη του θεάτρου, αλλά με παιδαγωγική σκοπιμότητα και χρηστική λειτουργικότητα, επιδιώκεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε θέματα του σχολικού θεάτρου, και μάλιστα φροντίζοντας κάθε φορά να εμπλέκονται σημαντικές προσωπικότητες του χώρου, είτε από την Κύπρο είτε από το εξωτερικό. Αυτή είναι η επιτυχημένη προσπάθεια που καταβάλλεται με κάθε δυνατό τρόπο από το Τμήμα Θεατρικής Ανάπτυξης του ΘΟΚ, αλλά και τη μεικτή Ειδική Επιτροπή ΘΟΚ και ΥΠΠΑΝ για το Θέ- ατρο στη Μέση Εκπαίδευση. Η στοχοθεσία των σεμιναρίων επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών που ασχολούνται με το θέατρο στη Μέση Γενική Εκπαίδευση ακολουθεί πάντοτε ένα ορθά δομημένο πλαίσιο, που επικεντρώνεται στο να δοθεί ένα συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων στους/τις εκπαιδευτικούς μέσα από πρακτικές κυρίως διεργασίες και τεκμηριωμένες από την εμπειρία των εισηγητών και, βεβαίως, τις γνώσεις τους. Οι εκπαιδευτικοί καθοδηγούνται ώστε να κατακτούν την εμπειρία του θεάτρου τόσο ιστορικά όσο και βιω- ματικά. Εξελίσσουν τα εκφραστικά τους μέσα ώστε να επικοι - νωνούν με ιδέες, συναισθήματα και εμπειρίες. Είναι σε θέση, μέσα από πρακτικές διεργασίες, να εξερευνούν το σώμα και τις αισθή- σεις τους, να εμπλουτίζουν τη φαντασία, την παρατηρητικότητα, τη μνήμη και την κριτική τους σκέψη. Ωστόσο μπορούν να δημι- ουργούν και να αναπτύσσουν ρόλους που πηγάζουν από φαντα- στικές ή πραγματικές καταστάσεις και να θίγουν κοινωνικά, ηθικά ή άλλα ζητήματα. Τα σεμινάρια στοχεύουν πάντοτε στο να ερμηνεύουν οι συμμετέχοντες το κοινωνικό και φυσικό τους ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ: ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Σπύρος Αντωνέλλος

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==