Οδηγός για επιχειρήσεις

48 ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 12.1.4 Βάρος απόδειξης Το βάρος απόδειξης ως προς την επαλήθευση των ισχυρισμών που αφορούν σε συνοδευόμενες με δώρο προσφορές που χρησιμοποιεί ένας εμπορευόμενος, το φέρει ο ίδιος ο εμπορευόμενος. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ένας εμπορευόμενος διαθέτει προς πώληση για 2 μήνες μια συσκευασία υγρού πιάτων μάρκας Α, καθαρού περιεχομένου 500ml και τιμή πώλησης €2,50. Στη συνέχεια, αντικαθιστά τη συγκεκριμένη συσκευασία με μια μεγαλύτερη, καθαρού περιεχομένου 650ml διατηρώντας την ίδια τιμή πώλησης. Η νέα συσκευασία φέρει την επιγραφή «150ml Δώρο» και συνεχίζει να την διαθέτει προς πώληση για 24 συνεχόμενους μήνες. Σε αυτή την περίπτωση, οι 24 μήνες κατά τους οποίους το προϊόν πωλείται με την ένδειξη «150ml Δώρο» είναι υπερβολικά μεγάλο διάστημα σε σχέση με τους 2 μήνες κατά τους οποίους πωλήθηκε στην ίδια τιμή με τη συσκευασία των 500ml. Το μεγάλο διάστημα κατά το οποίο το προϊόν πωλείται στην τιμή των €2,50 με τη συσκευασία των 650ml, καθιστά πλέον τις δύο συσκευασίες ως μη συγκρίσιμες, και την τιμή πώλησης των €2,50 ως την τρέχουσα τιμή πώλησης των 650ml και όχι των 500ml. Ως εκ τούτου, ο ισχυρισμός περί δωρεάν προϊόντος περιεχομένου 150ml καθίσταται μη επαληθεύσιμος, και επομένως, αναληθής. Ο θεμιτός τρόπος ενέργειας της επιχείρησης, αφού δεν έχει πρόθεση να διαθέσει ξανά το προϊόν στη συσκευασία των 500ml, είναι να αφαιρέσει την ένδειξη «150ml Δώρο».

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0