52 Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Κύπρου προσδιορισμό του κατά ποσόν αυτές οι οικονομικές δραστηριότητες επιβαρύνουν σημαντικά οποιονδήποτε από τους άλλους σχετικούς περιβαλλοντικούς στόχους. Σύμφωνα με το Άρθρο 19 Παράγραφος 5 του Κανονισμού για την ταξινομία, η Επιτροπή επανεξετάζει τακτικά τα τεχνικά κριτήρια ελέγχου, τουλάχιστον ανά τριετία, στην περίπτωση δραστηριοτήτων που χαρακτηρίζονται ως δραστηριότητες που συμβάλλουν στη μετάβαση, σύμφωνα με το Άρθρο 10 Παράγραφος 2, και, εφόσον συντρέχει περίπτωση, τροποποιεί τον παρόντα κατ’ εξουσιοδότηση Κανονισμό σύμφωνα με τις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Οι επικαιροποιήσεις αυτές καταρτίζονται με βάση τα στοιχεία από την πλατφόρμα για τη βιώσιμη χρηματοδότηση και λαμβάνουν υπόψη την εμπειρία των συμμετεχόντων στις χρηματοπιστωτικές αγορές όσον αφορά τα κριτήρια και τον αντίκτυπο στη διοχέτευση επενδύσεων σε περιβαλλοντικά βιώσιμες οικονομικές δραστηριότητες. Digitalising the energy sector - EU action plan Η ψηφιοποίηση του ενεργειακού τομέα μπορεί να αποφέρει πολλά οφέλη, αλλά συνεπάγει επίσης κινδύνους και προκλήσεις. Απαιτείται μια απάντηση πολιτικής της ΕΕ για να διασφαλιστεί ότι οι επενδύσεις σε ψηφιακές τεχνολογίες στον ενεργειακό τομέα συμβάλλουν στην Πράσινη Συμφωνία και σε μια Ευρώπη που είναι κατάλληλη για την ψηφιακή εποχή και να οδηγήσει σε μια ενιαία αγορά ενέργειας και δεδομένων. Το σχέδιο δράσης για την ψηφιοποίηση της ενέργειας θα σκιαγραφήσει τον τρόπο με τον οποίο θα συνεργαστούν τα διάφορα μέσα πολιτικής και χρηματοδότησης της ΕΕ για την αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων των ψηφιακών λύσεων στον ενεργειακό τομέα, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τους κινδύνους και το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Το σχέδιο δράσης θα προσδιορίσει πιθανές συμπληρωματικές δράσεις για τη διασφάλιση συνεργειών μεταξύ αυτών, για παράδειγμα σε σχέση με την κοινή χρήση δεδομένων για έξυπνα δίκτυα, έξυπνα κτίρια και έξυπνες πόλεις. Ειδικότερα, απαιτούνται μέτρα πολιτικής για να διασφαλιστεί ότι οι νέες αγορές που βασίζονται σε ενεργειακά δεδομένα είναι ανοιχτές και ανταγωνιστικές, με ταυτόχρονη τήρηση της δεοντολογίας, της προστασίας των δεδομένων και της ιδιωτικής ζωής και της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα του ενεργειακού τομέα. Η αυξημένη ζήτηση ενέργειας για εξοπλισμό, δίκτυα και υπηρεσίες τεχνολογίες πληροφορίας και επικοινωνίας (ΤΠΕ) πρέπει να αντιμετωπιστούν επαρκώς στο πλαίσιο ενός ολοκληρωμένου ενεργειακού συστήματος. Σε αυτό το πλαίσιο, στις 4 Οκτωβρίου 2021, η Επιτροπή ξεκίνησε δημόσια διαδικτυακή διαβούλευση για τη συγκέντρωση πληροφοριών από ενδιαφερόμενα μέρη και άτομα σχετικά με τις πολλαπλές πτυχές της ψηφιοποίησης του ενεργειακού συστήματος, οι οποίες αντιμετωπίζονται μέσα από στοχευμένες ενότητες και ερωτήσεις. Οι κύριοι ενδιαφερόμενοι προέρχονται από τις ψηφιακές και ενεργειακές αλυσίδες αξίας και περιλαμβάνουν Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς, Διαχειριστές Συστημάτων Διανομής, Προμηθευτές, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, φορείς σωρευτικής εκπροσώπησης, καταναλωτές, ενεργειακές κοινότητες, βιομηχανίες έντασης ενέργειας, κ.λπ. Η δημόσια διαδικτυακή διαβούλευση ολοκληρώθηκε την 24η Ιανουαρίου 2022. Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Αντιμετώπιση της αύξησης των τιμών της ενέργειας- μια εργαλειοθήκη για δράση και στήριξη Η EE, όπως και πολλές άλλες περιοχές στον κόσμο, έχουν αντιμετωπίσει κατά το 2021 μια πρωτόγνωρη και παράλληλα ραγδαία άνοδο των τιμών της ενέργειας. Η άνοδος αυτή οφειλόταν κυρίως στην αυξημένη παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια και ειδικότερα για φυσικό αέριο, η οποία συνδέονταν άμεσα με την ανάκαμψη της οικονομίας που προέκυψε από την κρίση της εξάπλωσης του ιού COVID-19. Το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ επιτρέπει στα κράτη-μέλη να λάβουν αμέσως μια σειρά στοχοθετημένων μέτρων για την προστασία των ευάλωτων καταναλωτών και τον μετριασμό των επιπτώσεων στη βιομηχανία. Στο πλαίσιο αυτό, στις 13 Οκτωβρίου 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε μια «εργαλειοθήκη»
RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0