Unus Pro Omnibus. Ο Sylvain Beraud και οι Λατίνοι της Κύπρου.

21 UNUS PRO OMNIBUS Προξένου και του έμπορα Zambelli. Οι προξενικές κατοικίες, αναφέρει ο Mariti, έχουν όλες ιστούς όπου αναρτάται η σημαία του κράτους που πρεσβεύουν. Οι σημαίες, κατά τον Φλωρεντινό συγγραφέα, υψώνονται «κατά τις θρησκευτικές εορτές, κατά τη γέννηση ενός πρίγκιπα του βασιλείου τους και κατά την αγκυροβόληση πλοίων του βασιλείου τους. Ακόμη, με την είσοδο στο λιμάνι πολεμικών πλοίων του Σουλτάνου και των άλλων ηγεμόνων καθώς και κατά τις επίσημες επισκέψεις αξιωματούχων του κράτους τους και άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Το ίδιο συμβαίνει και με τον θάνατο ενός προξένου, αξιωματούχου ή έμπορα, υψώνοντάς την μεσίστια. Τέλος, σε περιόδους ταραχών για να προφυλάξουν τις περιοχές όπου διαμένουν». Έτσι, όπως διαφαίνεται από τα στοιχεία, τα σχετικά με τις κατοικίες και τους κατοίκους τους, μπορούμε να βεβαιωθούμε πως δεν υπάρχει καμιά συνοικία αποκλειστικά κατοικημένη από Ευρωπαίους. Σε καμιά συνοικία της Λάρνακας ή της Σκάλας δεν συναντούμε μόνο ξένους ή μόνο ομόθρησκους. Ακόμη και στον καλούμενο Φραγκομαχαλά, τη συνοικία γύρω από την καθολική εκκλησία της Σκάλας, δεν κατοικούν μόνο Λατίνοι. Πιθανόν να είναι ακριβώς αυτό το κλειδί για την ανάγνωση της πόλης και των κατοίκων της. Είναι η κοινωνική θέση, η εργασία και το οικονομικό εύρος που καθορίζουν τη γειτονιά που κατοικούν οι πολίτες και όχι τόσο η θρησκεία και η εθνικότητα.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0