Εθνική Φρουρά & Ιστορία, τεύχος 42ο

Ενώ η Αεροπορική Διοίκηση Κύπρου (ΑΔΚ) είχε προϊδεαστεί έγκαιρα για την επισκευή του δευτερεύοντος διαύλου προσγείωσης και τη δέσμευση των αντιαεροπορικών πολυβόλων στο Α/Δ Λευκωσίας, στα πλαίσια πιθανής άφιξης φίλιων αεροσκαφών, η καθυστερημένη επιβεβαίωση της άφιξης των αεροσκαφών της «ΝΙΚΗΣ» προς το ΓΕΕΦ οδήγησε σε μοιραία λάθη. Ήδη, από το πρωινό της 20 Ιουλίου τέσσερις μονάδες πυροβολικού, οι οποίες ενισχύθηκαν με αντιαεροπορικά όπλα της 195 ΜΕΑ/ΑΠ, είχαν ταχθεί στα ανατολικά και τα δυτικά του Α/Δ και εκτελούσαν πυρά κατά του θύλακα Λευκωσίας-Αγύρτας. Ενώ τα ραδιοβοηθήματα του Α/Δ είχαν ενεργοποιηθεί από την 01:00 ώρα της 22 Ιουλίου εν αναμονή άφιξης των πρώτων αεροσκαφών περί την 02:00 ώρα, η Διοίκηση Πυροβολικού, λόγω καθυστερημένης ενημέρωσης, δεν δέσμευσε έγκαιρα τα αντιαεροπορικά όπλα των μονάδων της στην περιοχή του αεροδρομίου. Με αποτέλεσμα τα αεροπλάνα που προσέγγιζαν για προσγείωση στον δίαυλο 27 να δεχτούν τα καταιγιστικά πυρά των αντιαεροπορικών πυροβόλων 40 χιλ. Μπόφορς και των τετράδυμων 12.7 χιλ. της 185 ΜΠΠ(-) και 184 ΠΠΠ που βρίσκονταν ταγμένα στα υψώματα της Μακεδονίτισσας, ανατολικά του αεροδρομίου. Αντιαεροπορικά πυρά δέχονταν τα αεροπλάνα και κατά την απογείωσή τους από την περιοχή του Γερολάκκου που ήταν ταγμένες οι 187 και 189ΜΠΠ στα βορειοδυτικά του Α/Δ. Οι αντιαεροπόροι του πυροβολικού είχαν την εντύπωση ότι 94 ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΥΧΟΣ 42 Ο ΙΟΥΛΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0