Οδηγός για επιχειρήσεις

51 ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Στις περιπτώσεις όπου, παράλληλα με τη συσκευασία η οποία αποτελεί συνδυασμένη προσφορά, δεν πωλείται ταυτόχρονα και μεμονωμένο τεμάχιο, οι εμπορευόμενοι θα πρέπει να λάβουν υπόψη ότι υπερβολικά μεγάλα χρονικά διαστήματα κατά τα οποία διατηρούν αυτούς τους ισχυρισμούς, σε σύγκριση με το διάστημα πώλησης του μεμονωμένου τεμαχίου, ενδέχεται να αποτελεί αθέμιτη εμπορική πρακτική. Ο δίκαιος χαρακτήρας τέτοιων πρακτικών αξιολογείται κατά περίπτωση, και λαμβάνονται υπόψη παράγοντες όπως: το είδος του προϊόντος, η περίοδος κατά την οποία το προϊόν πωλείτο ως μεμονωμένο τεμάχιο και η περίοδος κατά την οποία το προϊόν πωλείτo ως μέρος συνδυασμένης προσφοράς. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ένας εμπορευόμενος διαθέτει προς πώληση για 2 μήνες μεμονωμένα τεμάχια υγρού γενικού καθαρισμού μάρκας Α, καθαρού περιεχομένου 1L και τιμή πώλησης €2,30. Στη συνέχεια, παύει να διαθέτει προς πώληση τα μεμονωμένα τεμάχια και τα αντικαθιστά με συσκευασία η οποία φέρει την επιγραφή «Το δεύτερο -50%» και η οποία αποτελείται από 2 τεμάχια υγρού γενικού καθαρισμού μάρκας Α, καθαρού περιεχομένου 1L στην τιμή των €3,45. Ακολούθως, διαθέτει τη συσκευασία αυτή προς πώληση για 24 συνεχόμενους μήνες, χωρίς να διαθέσει προς πώληση το μεμονωμένο τεμάχιο του προϊόντος κατά τη διάρκεια των 24 αυτών μηνών. Σε αυτή την περίπτωση, οι 24 μήνες κατά τους οποίους το προϊόν πωλείται με την ένδειξη «Το δεύτερο -50%» είναι υπερβολικά μεγάλο διάστημα σε σχέση με τους 2 μήνες κατά τους οποίους το προϊόν πωλείτο ως μεμονωμένο τεμάχιο. Το μεγάλο διάστημα κατά το οποίο το προϊόν πωλείται μόνο σε συσκευασία των 2 τεμαχίων καθιστά πλέον τη συσκευασία ως ένα προϊόν του οποίου η τιμή πώλησης είναι €3,45. Ως εκ τούτου, ο ισχυρισμός περί 50% έκπτωσης στο δεύτερο προϊόν καθίσταται μη επαληθεύσιμος και, επομένως, αναληθής. Ο θεμιτός τρόπος ενέργειας της επιχείρησης, αφού δεν έχει πρόθεση να διαθέσει ξανά το προϊόν σε μεμονωμένα τεμάχια των οποίων η τιμή να επαληθεύει τη σήμανση «Το δεύτερο -50%», είναι να αφαιρέσει τη συγκεκριμένη σήμανση από τη συσκευασία. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ένας εμπορευόμενος αρχίζει να διαθέτει προς πώληση την 01/02/2024 μια συσκευασία η οποία περιέχει 2 τεμάχια ζυμαρικών μάρκας Α, καθαρού βάρους ανά τεμάχιο 500g και τιμή πώλησης €2,00. Η συσκευασία φέρει την επιγραφή «2 τεμάχια €1 φθηνότερα». Ο εμπορευόμενος, με την έναρξη της προωθητικής ενέργειας, παύει να διαθέτει προς πώληση μεμονωμένα τεμάχια του ίδιου προϊόντος. Προκειμένου να επαληθεύεται ο ισχυρισμός «2 τεμάχια €1 φθηνότερα», θα πρέπει ο εμπορευόμενος να διέθετε προηγουμένως προς πώληση μεμονωμένα τεμάχια ζυμαρικών μάρκας Α, καθαρού βάρους ανά τεμάχιο 500g, με τιμή πώλησης €1,50 [(€1,50 x 2) – €1,00 = €2,00].

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0