Οδηγός για επιχειρήσεις

5 ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Ο οδηγός αυτός απευθύνεται στις δύο αυτές κατηγορίες εμπορευόμενων αποκλειστικά και μόνο για σκοπούς καθοδήγησης και δεν πραγματεύεται ως προς το ποιος θα έχει τη νομική ευθύνη σε περίπτωση παράβασης διατάξεων του Νόμου. Κάτι τέτοιο, θα πρέπει να εξετάζεται ανά περίπτωση με βάση τα πραγματικά περιστατικά. Ως εκ τούτου, όπου υπάρχουν οι λέξεις «εμπορευόμενος», «έμπορος», «πωλητής», «επιχείρηση» «κατάστημα» στον οδηγό αυτό, αναφέρονται στις πιο πάνω κατηγορίες εμπορευόμενων ανάλογα με την περίπτωση. 1.2 Δίκτυα διανομής Οι προωθητικές ενέργειες που περιγράφονται σε αυτόν τον οδηγό εφαρμόζονται στις ανακοινώσεις μείωσης των τιμών σε όλα τα δίκτυα διανομής, είτε πρόκειται για φυσικά καταστήματα είτε για διαδικτυακά καταστήματα ή οποιοδήποτε άλλο δίκτυο διανομής. 1.3 Προϊόντα που καλύπτει ο οδηγός Το Μέρος Ι αυτού του οδηγού, εφαρμόζεται σε όλα τα κινητά αγαθά εξαιρουμένων αγαθών που διατίθενται κατά την παροχή υπηρεσίας ή στις πωλήσεις με δημοπρασίες και στις πωλήσεις έργων τέχνης και αντικών. Ως εκ τούτου, το Μέρος Ι του οδηγού δεν εφαρμόζεται σε υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών υπηρεσιών, ή σε ψηφιακό περιεχόμενο. Το Μέρος ΙΙ εφαρμόζεται σε όλα τα κινητά αγαθά αλλά και στις υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών υπηρεσιών και το ψηφιακό περιεχόμενο. Παρ’ όλα αυτά, επειδή ο εν λόγω οδηγός έχει ως πρώτιστο σκοπό την καθοδήγηση των εμπορευόμενων οι οποίοι διαθέτουν προς πώληση κινητά αγαθά, το Μέρος ΙΙ είναι προσαρμοσμένο σε εμπορικές πρακτικές προώθησης κινητών αγαθών. Ως εκ τούτου, όπου υπάρχουν οι λέξεις «προϊόν», «αγαθό», «τεμάχιο», «αντικείμενο» στον οδηγό αυτό, αναφέρονται στις πιο πάνω κατηγορίες προϊόντων, ανάλογα με την περίπτωση. 1.4 Κατά περίπτωση αξιολόγηση Σκοπός του Οδηγού δεν είναι να θέσει διατάξεις οι οποίες δεν προνοούνται από τον Νόμο. Ως εκ τούτου, δεν είναι δυνατό να οριστούν με ακριβή αριθμητικό τρόπο κάποια περιθώρια σε περιπτώσεις όπου κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τον Νόμο (π.χ. χρονική διάρκεια, ποσοστά, ποσά κ.λ.π.). Τέτοια περιθώρια ενδέχεται να διαφέρουν ανάλογα με το είδος του προϊόντος, το είδος της επιχείρησης και άλλους παράγοντες, και για αυτό τον λόγο θα πρέπει να αξιολογούνται κατά περίπτωση, με βάση τα πραγματικά δεδομένα, προκειμένου να κριθεί αν μια πρακτική είναι σύννομη ή όχι. Ως εκ τούτου, όπου στο κείμενο του Οδηγού περιέχονται εκφράσεις οι οποίες επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να ασκούν την κρίση τους (π.χ. «εύλογο χρονικό διάστημα», «δυσανάλογο χρονικό διάστημα», «εύλογες ποσότητες» κ.λ.π.), οι επιχειρήσεις θα πρέπει να το κάνουν αυτό με βάση την επαγγελματική ευσυνειδησία η οποία θα πρέπει να χαρακτηρίζει μια επιχείρηση που θέλει να ενεργεί με τρόπο επαγγελματικό, σεβόμενη τον Νόμο και τον καταναλωτή.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0