Οδηγός για επιχειρήσεις

37 ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Αν ο ισχυρισμός περί ύπαρξης χαμηλής τιμής δεν μπορεί να τεκμηριωθεί επαρκώς από τον εμπορευόμενο που την χρησιμοποιεί, τότε ενδεχομένως να πρόκειται για παραπλανητική εμπορική πρακτική η οποία περιλαμβάνει εσφαλμένες πληροφορίες και είναι επομένως αναληθής. Παράλληλα, από τη στιγμή που η έκφραση η οποία χρησιμοποιείται και η οποία υποδηλώνει χαμηλή τιμή αναφέρεται στη λιανική τιμή πώλησης του προϊόντος, η σύγκριση, για σκοπούς τεκμηρίωσης, θα πρέπει επίσης να γίνεται με κάποια ψηλότερη λιανική τιμή πώλησης. Ως εκ τούτου, θα ήταν λάθος η σύγκριση να γίνεται με άλλου τύπου τιμές αναφοράς, όπως για παράδειγμα με την προτεινόμενη τιμή πώλησης του προμηθευτή. (Για την ορθή χρήση εκφράσεων όπως «Προτεινόμενη τιμή πώλησης προμηθευτή» ή «Συνιστώμενη λιανική τιμή πώλησης», βλ. ενότητα 10.2). Ακολουθούν περιπτώσεις τιμών λιανικής πώλησης οι οποίες θα μπορούσαν να αποτελέσουν κατάλληλη σύγκριση ώστε να δικαιολογούν τη χρήση εκφράσεων, όπως «Χαμηλή τιμή!», «Μόνο!» ή άλλης παρόμοιας. Τα συγκεκριμένα παραδείγματα αποτελούν απλά ένδειξη, καθώς τέτοιες προωθητικές ενέργειες θα πρέπει να κρίνονται ανά περίπτωση, αφού από τον συνολικό τρόπο παρουσίασής τους ή από τα πραγματικά γεγονότα δύναται να προκύπτει αθέμιτη εμπορική πρακτική, ακόμα και αν οι πληροφορίες είναι αντικειμενικά ορθές. 10.1.1 Σύγκριση με τη μέση τιμή λιανικής πώλησης στην τοπική αγορά του ίδιου κατά ποιότητα και ποσότητα προϊόντος την ίδια χρονική στιγμή Εάν ένας εμπορευόμενος πωλεί ένα προϊόν με τιμή πώλησης η οποία είναι χαμηλότερη από τη μέση λιανική τιμή πώλησης στην τοπική αγορά, του ίδιου κατά ποιότητα και ποσότητα προϊόντος τη δεδομένη χρονική στιγμή, τότε μπορεί να χρησιμοποιεί εκφράσεις, όπως: «Χαμηλή τιμή!» ή «Μόνο!». Ως τοπική αγορά θα πρέπει να θεωρείται η γεωγραφική περιοχή στην οποία ο μέσος καταναλωτής θα μπορούσε να κινηθεί προκειμένου να αποκτήσει το προϊόν, π.χ. ίδια χώρα ή ίδια πόλη, αν η μέση τιμή διαφέρει σημαντικά από πόλη σε πόλη. 10.1.2 Σύγκριση με τη λιανική τιμή πώλησης στην οποία θα πωλείται το ίδιο προϊόν στο άμεσο μέλλον, από τον ίδιο εμπορευόμενο, σε περίπτωση προϊόντος νέας άφιξης Σε περίπτωση που κάποιος εμπορευόμενος διαθέτει προς πώληση προϊόν νέας άφιξης, και επιθυμεί να το διαθέσει αμέσως σε χαμηλότερη τιμή από την τιμή που θα το πωλεί στο άμεσο μέλλον, μπορεί να χρησιμοποιήσει εκφράσεις, όπως: «Χαμηλή τιμή!» ή «Μόνο!». Για την ορθή χρήση τέτοιων εκφράσεων σε προϊόντα νέας άφιξης, βλ. ενότητα 7. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Θα ήταν λάθος ένας εμπορευόμενος ο οποίος είναι εγκατεστημένος στην Κύπρο να χρησιμοποιεί την ένδειξη «ΜΟΝΟ» συγκρίνοντας τη δική του λιανική τιμή πώλησης του προϊόντος με την ψηλότερη λιανική τιμή πώλησης του ίδιου προϊόντος σε άλλη χώρα. Ακόμα και αν η αγορά του προϊόντος από την άλλη χώρα μπορεί να πραγματοποιηθεί διαδικτυακά, πρόκειται για δύο μη συγκρίσιμα δίκτυα διανομής και, ως εκ τούτου, η σύγκρισή τους θα μπορούσε να συνιστά παραπλανητική εμπορική πρακτική.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0