22 ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ 5Προγράμματα επιβράβευσης πελατών και εξατομικευμένες μειώσεις τιμών Ο κανόνας των 30 ημερών δεν εφαρμόζεται στα προγράμματα επιβράβευσης πελατών και σε εξατομικευμένες μειώσεις τιμών. Σε τέτοιες περιπτώσεις η μείωση της τιμής μπορεί να γίνει από την τρέχουσα τιμή πώλησης και όχι αναγκαστικά από τη χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών. Ο κανόνας των 30 ημερών όμως πρέπει να τηρείται στις μειώσεις τιμών οι οποίες, παρόλο που παρουσιάζονται ως εξατομικευμένες, στην πραγματικότητα προσφέρονται και ανακοινώνονται στους καταναλωτές γενικά. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ • Προγράμματα επιβράβευσης πελατών, όπως για παράδειγμα από τη συσσώρευση πιστώσεων (πόντων), τα οποία παρέχουν στον καταναλωτή το δικαίωμα έκπτωσης τιμής σε μελλοντικές αγορές του. • Εκπτώσεις που προκύπτουν από τις προηγούμενες αγορές του καταναλωτή, όπως όταν ο καταναλωτής λαμβάνει κουπόνι «20% έκπτωση» με την αγορά που πραγματοποίησε, το οποίο θα ισχύσει για την επόμενη αγορά μέχρι το τέλος του μήνα. • Μειώσεις που χορηγούνται σε ειδικές περιπτώσεις για κάποιον καταναλωτή, όπως για την εγγραφή του στο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών ή για τον γάμο ή τα γενέθλιά του. • Μειώσεις που εφαρμόζονται κατά τον χρόνο της αγοράς και δεν έχουν «ανακοινωθεί» εκ των προτέρων. ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Ένας καταναλωτής λαμβάνει, την ημέρα των γενεθλίων του, μήνυμα στο κινητό του τηλέφωνο από κατάστημα αθλητικών ειδών, στο οποίο αναφέρεται ότι θα λάβει έκπτωση 15% για τα γενέθλιά του στην επόμενη αγορά του. Όταν επισκέπτεται το κατάστημα αποφασίζει να αγοράσει ένα προϊόν με τρέχουσα τιμή πώλησης €50, του οποίου όμως η χαμηλότερη τιμή του τις τελευταίες 30 ημέρες ήταν €40. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το κατάστημα δεν είναι υποχρεωμένο να υπολογίσει την έκπτωση ύψους 15% από την τιμή των €40. Εφόσον δεν πρόκειται για ανακοίνωση μείωσης τιμής, αλλά για εξατομικευμένη μείωση της τιμής, το κατάστημα μπορεί να υπολογίσει την έκπτωση από την τρέχουσα τιμή πώλησης, δηλαδή τα €50.
RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0