50 Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Κύπρου χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως απάτη, διαφθορά ή συμπεριφορά που σχετίζεται με εγκληματικές οργανώσεις. • Να συμπεριληφθούν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού ορισμένοι τύποι ηλεκτρολυτικών κυψελών που αντιπροσωπεύουν δυναμικότητα τουλάχιστον 50 MW, οι οποίες παρέχονται από μία ηλεκτρολυτική κυψέλη ή από σύνολο ηλεκτρολυτικών κυψελών που αποτελούν ενιαίο, συντονισμένο έργο και συμβάλλουν στη βιωσιμότητα. Οι ηλεκτρολυτικές κυψέλες δεν θα είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση. • Να τονιστεί ο ρόλος της ενέργειας από ΑΠΕ όσον αφορά όλα τα στοιχεία του ενεργητικού, συμπεριλαμβανομένων των ευφυών δικτύων αερίου. • Να δημιουργηθεί δυνατότητα μη δεσμευτικής συνεργασίας στον τομέα του σχεδιασμού υπεράκτιων δικτύων. • Να ενισχυθεί η διαδικασία διακυβέρνησης για τα ΔΕΔ-Ε με ισχυρότερο ρόλο για τα σχετικά ενδιαφερόμενα μέρη. • Να συμπεριληφθούν στο πεδίο εφαρμογής του Κανονισμού έργα αμοιβαίου ενδιαφέροντος, εφόσον είναι βιώσιμα και παρουσιάζουν οφέλη σε επίπεδο ΕΕ. Ο αναθεωρημένος Κανονισμός θα εξακολουθήσει να διασφαλίζει ότι τα νέα έργα ανταποκρίνονται στους στόχους περί ενοποίησης της αγοράς, ανταγωνιστικότητας και ασφάλειας του εφοδιασμού. Θα εξακολουθήσει να στηρίζει έργα που συνδέουν περιοχές απομονωμένες επί του παρόντος από τις ευρωπαϊκές αγορές ενέργειας, που ενισχύουν τις υφιστάμενες διασυνοριακές διασυνδέσεις και που προωθούν τη συνεργασία με τρίτες χώρες. Δημόσια διαβούλευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το υδρογόνο και την απαλλαγή της αγοράς αερίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τον ανθρακούχες εκπομπές H Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο των επιδιώξεων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας για απαλλαγή της αγοράς αερίου της EE από τις ανθρακούχες εκπομπές (decarbonization), ανακοίνωσε τη διεξαγωγή ανοικτής δημόσιας διαβούλευσης από τις 26 Μαρτίου μέχρι τις 18 Ιουνίου 2021 σχετικά με την αναθεώρηση της Οδηγίας 2009/73/ΕΚ για την εσωτερική αγορά φυσικού αερίου και του Κανονισμού 715/2009/ΕΚ σχετικά με τους όρους πρόσβασης στα δίκτυα μεταφοράς φυσικού αερίου. Στόχος της δημόσιας διαβούλευσης ήταν να ληφθούν οι απόψεις των ενδιαφερομένων μερών σχετικά με τον τρόπο αναθεώρησης της Οδηγίας και του Κανονισμού για το φυσικό αέριο, προκειμένου να διευκολυνθεί η εισαγωγή ανανεώσιμων αερίων και αερίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και η ενδυνάμωση των καταναλωτών, διασφαλίζοντας παράλληλα ολοκληρωμένες και διαλειτουργικές εσωτερικές αγορές φυσικού αερίου της ΕΕ. Τα ζητήματα που εγέρθηκαν κατά τη διαβούλευση σχετίζονται κυρίως με την οικονομικά αποδοτική απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του υφιστάμενου τομέα φυσικού αερίου και περιλαμβάνει ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο ενεργοποίησης και προώθησης της αγοράς ανανεώσιμου και χαμηλών εκπομπών άνθρακα υδρογόνου που θα επιτρέψει στο υδρογόνο να καταστεί βασικό στοιχείο του ενεργειακού τομέα. Επίσης, επίκεντρο αποτέλεσε ο τρόπος διευκόλυνσης της έγχυσης, μεταφοράς, διανομής και εμπορίας ανανεώσιμων αερίων και αερίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα στο υφιστάμενο δίκτυο φυσικού αερίου, μέσα στο πλαίσιο της ευρύτερης ολοκλήρωσης του ενεργειακού συστήματος. Πρόταση σχετικά με τους κοινούς κανόνες για τις εσωτερικές αγορές ανανεώσιμων αερίων, φυσικού αερίου και υδρογόνου5 Το υδρογόνο αναμένεται να χρησιμοποιείται κυρίως σε τομείς όπου δεν είναι δυνατός ο εξηλεκτρισμός, συμπεριλαμβανομένης της σημερινής ενεργοβόρου βιομηχανίας (π.χ. διυλιστήρια, λιπάσματα, 5 https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=COM%3A2021%3A0803%3AFIN
RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0