Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

320 __ 321 Ο Μάρτιος του 2020 θα μείνει στην ιστορία του θεάτρου ως ο μή- νας που άλλαξε το θεατρικό τοπίο όσο ελάχιστες άλλες στιγμές στην παγκόσμια ιστορία. Η πανδημία του COVID-19 προκάλεσε άμεση παράλυση του θεάτρου σε όλες του τις εκφάνσεις στην Κύπρο. Σχολικό, επαγγελματικό και ερασιτεχνικό θέατρο, καλλι- τέχνες και φορείς, βρέθηκαν εν μια νυκτί χωρίς να μπορούν να έχουν το απαραίτητο συστατικό για θεατρική δημιουργία: τη συνάθροιση. Το Διοικητικό Συμβούλιο και οι άνθρωποι του ΘΟΚ, υπό την απο- φασιστική προεδρία της Αντιγόνης Παπαφιλίππου, βρέθηκαν από την πρώτη στιγμή στην κορυφή της ομάδας αντιμετώπισης των ραγδαίων εξελίξεων που απειλούσαν με αφανισμό το κυ- πριακό θέατρο. Ενώ η Κύπρος αρχίζει να «κλείνει», με άμεσες κινήσεις, από την πρώτη κιόλας μέρα, ο ΘΟΚ συντάσσεται με τους λοιπούς θεατρι- κούς φορείς και ανοίγει συνεχή διάλογο με όλους τους ανθρώπους του θεάτρου ώστε να καταγράφει και να αντιμετωπίζει άμεσα και αποτελεσματικά τα προβλήματα που αναφύονται με τις παραγωγές, τιμώντας τις προαποφασισμένες χορηγίες, έστω κι αν δεν μπορούν να υλοποιηθούν, επιτρέποντας ελαφρύνσεις και προωθώντας συνεχή ενημέρωση για τα μέτρα και την κατά- σταση, ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν οι φορείς και να στηριχτούν οι εργαζόμενοι. Ο Οργανισμός τιμά όλα τα συμβόλαια για τις παραγωγές του που δεν είχαν ολοκληρώσει τον κύκλο τους, αλλά και για όσες βρίσκονταν σε διαδικασία προβών. Μένει κοντά στο κοινό του, κρατώντας ανοιχτά τα κανάλια επικοινω- νίας, προσφέροντας οπτικογραφημένες παραστάσεις από το Αρ- χείο του, τις οποίες μεταδίδει διαδικτυακά μέσω της ιστοσελίδας του τα Σαββατοκύριακα, σεβόμενος πάντα τα δικαιώματα των δημιουργών. Διατηρεί επίσης ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας με τους εταίρους του στο εξωτερικό και ανταλλάσσει καλές πρακτικές, ώστε να αξιοποιηθούν για την καλύτερη αντιμετώπιση των προκλήσεων στο εσωτερικό. Επιπλέον, ο ΘΟΚ τίθεται στη διάθεση του ΥΠΠΑΝ για παροχή συμβουλών και εξεύρεση τρόπων στήριξης των ανθρώπων του θεάτρου, αλλά και για συγκε- κριμένες εισηγήσεις μέτρων. Ανοίγει κανάλια επικοινωνίας με τους φορείς, τους θεατρικούς χώρους, τα υπουργεία, λειτουργώντας συντονιστικά και καταλυτικά ως κέντρο αντιμετώπισης θεμάτων που προκύπτουν σε σχέση με την πανδημία, αλλά και 17 Ο ΘΟΚ ΚΑΙ Η ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ Μαρίνα Μαλένη

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==