318 __ 319 Το classroom play είναι έργο που γράφεται ειδικά για να παρου- σιαστεί μέσα σε αίθουσα διδασκαλίας, συνήθως από έναν ή δύο ηθοποιούς μόνο, και εμπλέκει άμεσα τα παιδιά. Όταν είναι εφικτό, η παρουσίαση αρχίζει χωρίς προετοιμασία των θεατών, ως ει- σβολή τυχαία στην τάξη δύο ανθρώπων που έχουν κάτι να πουν. Η παρουσίαση αναπόφευκτα είναι διαδραστική, κάτι που απαιτεί αρκετή προετοιμασία από την/τον ηθοποιό, ώστε να μπορεί να χειριστεί τους διάφορους τρόπους αντίδρασης των παιδιών και να φτάσει στο ποθητό αποτέλεσμα. Αρκετές φορές τα έργα αυτά ασχολούνται με θέματα κοινωνικά, ενώ ακολουθεί συζήτη ση με τα παιδιά, είτε με τη βοήθεια των συντελεστών είτε όταν απο- χωρήσουν αυτοί, με τους εκπαιδευτικούς. Το αποτέλεσμα είναι οι θεατές να συμμετέχουν ενεργά: η τάξη δεν είναι ποτέ πια η ίδια μετά, γιατί την έχουν βιώσει ως χώρο δημιουργικής επικοι- νωνίας και εκπλήξεων. Η παραγωγή του έργου ΚορώναΓράμματα της Κάτια Χένσελ, σε σκηνοθεσία Νεοκλή Νεοκλέους, έδωσε 41 δωρεάν παραστάσεις σε 5.036 μαθητές και μαθήτριες σε σχολεία της Κύπρου. Το Ναρκοπέδιο της Pamela Dürr, σε σκηνοθεσία Anne Contensou, έδωσε 148 παραστάσεις σε 5.072 μαθήτριες και μαθητές στα γυμνάσια και τα λύκεια. Η μητέρα μου η Μήδεια του Χόλγκερ Σιόμπερ, σε σκηνοθεσία Susannah Tresilian, παρουσιάστηκε σε 3.322 μαθητές και μαθήτριες σε 82 παραστάσεις. Αποτέλεσμα του δεύτερου κύκλου του προγράμματος ήταν το επιτυχημένο μιούζικαλ τσέπης ΚάλιΚαντζάρ & ΣΙΑ!… των Λέας Μαλένη, Χριστίνας Κωνσταντίνου και Βαλεντίνου Κόκκινου, σε μουσική Δημήτρη Ζαβρού, που ταξίδεψε ως το Μίσκολτς της Αυ- στρίας με άριστα σχόλια και συμπεριλήφθηκε μεταφρασμένο σε έκδοση του Δικτύου με επιλεγμένα έργα για νέους. Το ΚάλιΚαντζάρ & ΣΙΑ!… είδαν στην Κύπρο 3.393 θεατές σε 29 παραστάσεις. Η συνεργασία με τη Σύνοδο υπήρξε πολυσήμαντη. Η πιο πρόσφατη τιμητική συμμετοχή του ΘΟΚ μέσω του ΕΤC ήταν η πρό- σκληση στο European Theatre Forum, τον πρώτο επίσημο διάλογο μεταξύ του ευρύτερου τομέα των παραστατικών τεχνών και των πολιτικών της Ε.Ε., που ανάμεσα σε άλλα είχε ως αποτέλεσμα την υπογραφή της Διακήρυξης της Δρέσδης για το Θέατρο το 2020. PRAGUE QUADRENNIAL Πρόκειται ίσως για το σημαντικότερο γεγονός παγκόσμια σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό παραστασιακού χώρου. Η έκθεση διοργα- νώνεται στην Πράγα κάθε τέσσερα χρόνια από το 1967. Ο ΘΟΚ αναλαμβάνει θεσμικά την ευθύνη της κυπριακής συμμετοχής από το 1991. Η έκθεση αποτέλεσε βήμα στο εξωτερικό για τη δουλειά πολλών Κύπριων καλλιτεχνών. Σημειώνεται η ειδική αναφορά από την Επιτροπή Βραβείων της PQ03 στον Χάρη Καυκαρίδη για τον σχεδιασμό των Τρωάδων το 2003, η επιλογή του Γεώργιου Κουκουμά από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Θεατρικής Τεχνολογίας (USITT) το 2012 για παρουσίαση με βάση τη δουλειά του στην PQ11 και η απονομή του 3ου βραβείου νεανικού κοινού από την PQ15 στα Creatures, σε σχεδιασμό Έλενας Κατσούρη – Γεώργιου Κουκουμά και επιμέλεια Μαρίνας Μαλένη. Πάνω από 35 καλλιτέχνες ή φορείς έχουν παρουσιαστεί στην PQ από την Κύπρο. PQ 1991 Πρώτη συμμετοχή της Κύπρου με τη δουλειά του Άγγελου Αγγελή. Κομισάριος: Άντης Παρτζίλης.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==