Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

304 __ 305 13.1 «Ένας καλός θεατρικός κριτικός είναι αυτός που αντιλαμβάνεται τι συμβαίνει στο θέατρο της εποχής του. Ένας σπουδαίος θεατρι- κός κριτικός είναι αυτός που αντιλαμβάνεται τι δεν συμβαίνει στο θέατρο της εποχής του», είπε ο Βρετανός κριτικός και συγγραφέας Kenneth Tynan. Την ίδια οξυδέρκεια οφείλει να έχει και ένας ορ γανισμός όπως ο ΘΟΚ, που κουβαλά στις πλάτες του μεγάλο μέ ρος της ευθύνης για την πολιτιστική άνθηση του τόπου. Ο Οργανισμός αντιλήφθηκε εξαρχής πως οφείλει να διαμορφώνει μακροπρόθεσμη πολιτική που να παρακολουθεί τόσο τις εγχώ- ριες ανάγκες όσο και τις σύγχρονες καλλιτεχνικές αναζητήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι θεατρικές παραγωγές του ΘΟΚ είναι μόνο ένα κομμάτι της αποστολής του· το άλλο, εξίσου σημαντικό, είναι οι δράσεις που οργανώνει ως μέρος του ρόλου του ως φορέα πολιτιστικής πολιτικής, και δη ως του βασικού πυλώνα για την ανάπτυξη της τέχνης του θεάτρου στην Κύπρο. Με άλλα λόγια, ο ρόλος του Οργανισμού στη θεατρική επιμόρφωση είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την καλλιτεχνική του δράση. Ως εκ τούτου, ο τρόπος με τον οποίο οφείλουμε να αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα τέτοιων δράσεων έχει να κάνει με το κατά πόσο εμπλουτίζουν την ίδια την καλλιτεχνική πράξη. Η διοργά- νωση θεατρικών εργαστηρίων για επαγγελματίες, ερασιτέχνες αλλά και παιδιά υπήρξε από τις απαρχές του ΘΟΚ μέρος της αναπτυξιακής πολιτικής του. Ωστόσο τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι ενέργειες αυτές στράφηκαν πολύ πιο συστηματικά και στο- χευμένα προς τη διαμόρφωση της θεατρικής παιδείας και συνείδησης του κοινού. Το Τμήμα Θεατρικής Ανάπτυξης εξασφάλισε συνεργασίες με σημαντικούς φορείς, στοχεύοντας στην εξωστρέφεια και στην απο- τελεσματικότερη επίτευξη των σχεδιασμών του. Ενδεικτικά ανα- φέρουμε τη συνεργασία τόσο με τον ΙΔΕΑ όσο και με το Κυπριακό Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (ΚΚΔΙΘ). Η μετάκληση του παγκοσμίου φήμης μέντορα θεατρικών συγγραφέων Graham Whybrow, που έγινε το 2011 σε συνεργασία με το ΚΚΔΙΘ, σηματοδότησε τη γέννηση του προγράμματος PLAY, που στόχο είχε την ανάδειξη και προώθηση της κυπριακής θεατρικής γραφής. Από τότε μέχρι και σήμερα, που το πρόγραμμα PLAY υλοποιείται ξανά με τη συνεργασία των δύο οργανισμών, έχει συνεισφέρει σημαντικά στο να βρει η σύγχρονη κυπριακή γραφή τη θέση της στη θεατρική σκηνή. ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ: ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Ελένη Αναστασίου

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==