Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

302 __ 303 σότερο διερευνητικό χαρακτήρα, με στόχο να διαφανεί το επίπε - δο της θεατρικής παιδείας μαθητών και εκπαιδευτικών και να ενταχθεί το θέατρο στα σχολεία. Ανάμεσα στις δραστηριότητες της Ειδικής Επιτροπής ΘΟΚ – ΥΠΠ για το Θέατρο στη Μέση Εκπαί - δευση ξεχωρίζουν η οργάνωση σεμιναρίων για τους εκπαιδευτι- κούς που δίδασκαν θέατρο, η αποστολή ηθοποιών ή σκηνοθετών στα σχολεία για παροχή βοήθειας, ο εφοδιασμός των σχολείων με θεατρική βιβλιογραφία, ο δανεισμός θεατρικών κοστουμιών και άλλου υλικού, η φιλοξενία και η ξενάγηση των θεατρικών ομίλων σε θεατρικούς χώρους κ.λπ. (Εγκύκλιος ΥΠΠ 147/85, 24/5/1989 και 2/2/1990) Το Α´ Παγκύπριο Φεστιβάλ Σχολικού Θεάτρου, το οποίο δεν είχε διαγωνιστικό χαρακτήρα, προγραμματίστηκε την άνοιξη του 1983. Σε αυτό δήλωσαν συμμετοχή δέκα θεατρικοί όμιλοι σχολείων Μέσης και Τεχνικής Εκπαίδευσης, οι οποίοι έτυχαν πρακτικής υποστήριξης στην όλη προετοιμασία από μέλη του καλλιτεχνικού και τεχνικού προσωπικού του ΘΟΚ, καθώς και από ειδική ομάδα του ΥΠΠ. Η αξιολόγηση του καλλιτεχνικού αποτελέσματος των παραστάσεων, αλλά κυρίως η διαπίστωση για την ύπαρξη σημα- ντικών ελλείψεων θεατρικού υποβάθρου και σοβαρών αδυναμιών των μαθητών, παρά το κέφι και τον ζήλο που επέδειξαν, οδήγησε στην απόφαση της επιτροπής να μη συνεχίσει τη διορ- γάνωση του φεστιβάλ, αλλά να στρέψει το ενδιαφέρον της στην εξεύρεση τρόπων καλλιέργειας της θεατρικής παιδείας. Η διοργάνωση του Β´ Φεστιβάλ Σχολικού Θεάτρου τοποθετείται το 1991, κι από τότε παίρνει χαρακτήρα ετήσιου θεσμού, ενώ από το 1994 του δίνεται η ονομασία Παγκύπριοι Αγώνες Σχολικού Θεάτρου. Αρχικά η σκέψη ήταν να αποφεύγεται ο ανταγωνισμός και οι ενδιαφερόμενοι θεατρικοί όμιλοι των σχολείων να παρου- σιάζουν στο κοινό τη δουλειά τους στο πλαίσιο ενός φεστιβάλ. Όμως προέκυψε σύντομα η ανάγκη επιλογής της καλύτερης παράστασης για τη συμμετοχή της Κύπρου στους Πανελλήνιους Αγώνες Μαθητικού Θεάτρου. Έτσι, το 1992 υιοθετήθηκε από την Ειδική Επιτροπή ΘΟΚ – ΥΠΠ η βράβευση. Από το 2002 οι Παγκύπριοι Σχολικοί Αγώνες Θεάτρου αφιερώ- νονται στη μνήμη του Παναγιώτη Σέργη, ο οποίος υπήρξε ένας από τους πρωτοπόρους του σχολικού θεάτρου στην Κύπρο και από τους πρωτεργάτες του θεσμού των Παγκύπριων Σχολικών Αγώνων Θεάτρου. Το 1996, ως πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής των Αγώνων και μέλος του Δ. Σ. του Πολιτιστικού Ιδρύματος της Τράπεζας Κύπρου, παρουσίασε πρόταση του ΥΠΠ και του ΘΟΚ για αθλοθέτηση των Αγώνων με χορηγία ικανή να καλύπτει τα έξοδα μετάβασης του σχολικού ομίλου που εκπροσωπούσε την Κύπρο στους Πανελλήνιους Μαθητικούς Αγώνες. Η πρόταση έγινε αποδεκτή και από το 1997 το Πολιτιστικό Ίδρυμα της Τράπεζας Κύπρου ανέλαβε τη σχετική χορηγία. Έτσι, από το 1992 μέχρι το 2008, μία από τις συμμετέχουσες παραστάσεις κάθε έτους στην κατηγορία Σύγχρονου Θεάτρου και Αρχαίου Δράματος επιλεγό- ταν να εκπροσωπήσει την Κύπρο στο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Σχολικού Θεάτρου και αργότερα στους Πανελλήνιους Καλλιτεχνικούς Αγώνες Θεάτρου. Το 2007, με τον αριθμό των παραστάσεων και τον ανταγωνισμό να αυξάνεται, οι διοργανωτές προέβησαν σε μια βασική αλλαγή στη φιλοσοφία των Αγώνων, καταργώντας τον διαγωνιστικό τους χαρακτήρα. Κατά το διάστημα 2007–2011 το διαγωνιστικό μέρος καταργείται και η απονομή βραβείων αντικαθίσταται από την παροχή συμβουλών και αναλυτικού σκεπτικού για την παράσταση από ομάδα ειδικών. Σκοπός της βασικής αυτής αλλαγής

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==