292 __ 293 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ανάμεσα στους ιδρυτικούς στόχους του ΘΟΚ, σύμφωνα και με τον Νόμο 71/1970, είναι η «παρουσίαση και προβολή Κύπριων συγγραφέων». Έτσι, η ανάπτυξη της εγχώριας θεατρικής γραφής αποτελούσε διαχρονική προτεραιότητα του κρατικού θεάτρου. Το 1971, έναν χρόνο μετά την ίδρυση του ΘΟΚ, προκηρύχθηκε ο πρώτος διαγωνισμός συγγραφής κυπριακού θεατρικού έργου, αλλά δεν συνεχίστηκε μέσα σε εκείνη τη δεκαετία. Ακολούθησαν ζυμώσεις, διαβουλεύσεις και προκηρύξεις διαγωνισμών από άλ- λους φορείς, όπως η Εταιρεία Θεατρικών Συγγραφέων Κύπρου (ΕΘΣΚ), μέχρι να διαμορφωθεί το είδος διαγωνισμού που εγκαθιδρύθηκε από τον ΘΟΚ τη θεατρική σεζόν 1981–’82 και κράτησε μέχρι και το 2012, όταν και ακυρώθηκε οριστικά, για να δώσει τη θέση του στη διοργάνωση PLAY. Κατά τη διάρκεια της περιόδου από το 1981 μέχρι το 2012, πολλοί από τους διευθυντές και προέδρους του Δ. Σ. έδειξαν μεγάλο προσωπικό ενδιαφέρον για τους διαγωνισμούς, ενώ ο Οργανισμός ενέπλεξε στις κριτικές επιτροπές πολλά από τα πιο ενεργά και διακεκριμένα μέλη της ευρύτερης θεατρικής κοινότητας. Τα κονδύλια αυξάνονταν χρόνο με τον χρόνο, ενώ συνεχής ήταν η αναζήτηση και ο προβληματισμός για τον βέλτιστο τρόπο διε- ξαγωγής του διαγωνισμού, που άλλαξε μέσα στα χρόνια αρκετές φορές. Η σχέση με το κυπριακό έργο πέρασε και από γόνιμες περιόδους και από σκαμπανεβάσματα αλλά και από περιόδους αποτελμάτωσης, μέχρι να καταλήξει σε μια μεθοδολογία που να αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα. Αυτό καταδεικνύει αφενός μια ευρύτερη θεατρική κοινότητα που εξελίσσεται, αλ- λάζει και ωριμάζει, και αφετέρου ότι ο στόχος της ανάπτυξης της θεατρικής γραφής ήταν και παραμένει διαχρονικός για τον ΘΟΚ. Τα πενηντάχρονα βρίσκουν τον Οργανισμό εν μέσω μιας ανανεωμένης, πολύ σημαντικής και δομημένης προσπάθειας για την καλλιέργεια του πεδίου, με την προκήρυξη της πέμπτης διοργά- νωσης του προγράμματος PLAY. Στην περίοδο που διανύουμε τώρα, προστίθενται επίσης και δύο άλλες σημαντικές διαστάσεις της ανάπτυξης της εγχώριας θεατρικής γραφής: η απευθείας ανάθεση συγγραφής έργων από τον διευθυντή του ΘΟΚ σε ντό11 ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PLAY Μαγδαλένα Ζήρα
RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==