Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

282 __ 283 Το Υπουργικό Συμβούλιο με την απόφασή του αρ. 27.008, ημερο- μηνίας 17.4.1986, υιοθέτησε εισηγήσεις ειδικής επιτροπής που είχε συσταθεί «για διαρθρωτική και οργανωτική αναδόμηση του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου, έτσι που να λειτουργεί σαν κρα- τική σκηνή και σαν αναπτυξιακός φορέας στο θέατρο, όπως προβλέπει και ο περί Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου Νόμος 71 του 1970». Έτσι, προστέθηκε στην υπάρχουσα δομή το Τμήμα Θεατρικής Ανάπτυξης, που υπάγεται απευθείας στον διευθυντή του ΘΟΚ, διαδραματίζοντας σημαίνοντα ρόλο στη μετέπειτα εξέλιξη και πορεία του Οργανισμού. Πρόκειται για τομέα νευραλγι- κής σημασίας για την τέχνη του θεάτρου στην Κύπρο· και ως τέ- τοιος έχει αντιμετωπιστεί από κάθε Διοικητικό Συμβούλιο του ΘΟΚ. Το Τμήμα έχει την ευθύνη της προώθησης, στήριξης και εν- δυνάμωσης της ιδιωτικής θεατρικής δράσης, καθώς και την ανά- πτυξη στρατηγικών συνεργασιών και τη συμμετοχή ή εκπροσώπηση της Κύπρου σε προγράμματα και δράσεις στο εξωτερικό. O Οργανισμός, προκειμένου να επιτελέσει τον στόχο του, όπως αυτός αναφέρεται στον ιδρυτικό του νόμο, ανέπτυξε δραστηριό - τητα και πέραν των κρατικών σκηνών, όπως στα ακόλουθα: Επιχορήγηση και στήριξη της θεατρικής δημιουργίας από 1 ανεξάρτητους φορείς Διοργάνωση σεμιναρίων, διαλέξεων και άλλων εκδηλώσεων 2 για το θέατρο Υποδομή-ανακαίνιση και ανέγερση θεατρικών χώρων 3 Στήριξη του θεάτρου παροικιών 4 Θέατρο στα σχολεία 5 Ερασιτεχνικό θέατρο 6 Προώθηση της τέχνης του θεάτρου 7 Επιμόρφωση γύρω από θέματα θεάτρου 8 Στήριξη και ανάπτυξη θεατρικής συγγραφής 9 Οικονομική στήριξη οργανωμένων συνόλων (π.χ. Κυπριακό 10 Κέντρο Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου, Ένωση Ηθοποιών Κύπρου, Εταιρεία Θεατρικών Συγγραφέων κ.λπ.) Ευρωπαϊκές και διεθνείς συνεργασίες 11 Συντήρηση και διάθεση σε τρίτους του Αμφιθεάτρου 12 Μακαρίου Γ΄ Ακολουθεί συνοπτική παρουσίαση των βασικών δραστηριοτήτων του Τμήματος Θεατρικής Ανάπτυξης σήμερα, με στόχο να βοη θηθεί ο αναγνώστης να σχηματίσει την πλήρη εικόνα της 9 Ο ΘΟΚ ΩΣ ΜΟΧΛΟΣ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ: ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ Μαρίνα Μαλένη

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==