Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

ΠΑΙΔΙΚΟ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Κατά την υπό εξέταση περίοδο εντοπίζεται εκ νέου η προσπάθεια της Παιδικής Σκηνής να συναντήσει δημιουργικά το ευρύτερο μαθητικό κοινό και τις επίσημες παιδαγωγικές στοχεύσεις του οικείου υπουργείου. Στις 13 Οκτωβρίου 2002 η Παιδική Σκηνή ανεβάζει το έργο Το δαχτυλίδι του Φοίβου και της Αθηνάς της Βα- σιλικής Φωτίου σε σκηνοθεσία Ανδρέα Τσουρή, με κείμενο και παράσταση να εναρμονίζονται με τη γενικότερη εμφατική στό- χευση του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού για γνωριμία με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, παράλληλα με την προώθηση του ολυμπιακού πνεύματος ενόψει της Ολυμπιάδας του 2004. Η παράσταση του έργου Οι γάτες του Χάρη Πισία, σε σκηνοθεσία του ίδιου, εγκαινιάζει το Δημοτικό Θέατρο Λατσιών στις 9 Οκτωβρίου 2005 και γίνεται η πρώτη παράσταση η οποία με έντυπο υλικό επιχειρεί να προετοιμάσει το μαθητικό κοινό Δημοτικής Εκπαίδευσης ως προς το περιεχόμενο του έργου, στοχεύοντας να συναντήσει νοηματικά τα παιδιά, αλλά και να δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για ενεργό συμμετοχή των νεαρών θεατών κατά τη διάρκεια της παράστασης. Υπηρετώντας επίσης τον διαχρονικό στόχο της Παιδικής Σκηνής για παρουσίαση ποιοτικών παραστάσεων με κίνητρο την ανά- πτυξη της θεατρικής παιδείας στα κυπριακά σχολεία και τη δημι - ουργία νέου θεατρόφιλου κοινού, και λαμβάνοντας πάντα υπόψη τον παιδαγωγικό ρόλο των παραστάσεων στη σχολική εκπαί- δευση, ανεβαίνει στις 10 Φεβρουαρίου 2008 το έργο του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα Οι φασουλήδες του Κατσιπόρα σε σκηνοθεσία Ισί- δωρου Σιδέρη. Η διασκευή του Γιάννη Καλατζόπουλου συναντά το μαθητικό κοινό σε μια παράσταση με χιούμορ, περιπέτεια, συγκίνηση, μουσική, χορό και τραγούδι και συνοδεύεται από έντυπο υλικό, το οποίο αποστέλλεται στα σχολεία με στόχο την προετοιμασία των μαθητών, την υιοθέτηση της στάσης του καλού θεατή και τη διαθεματική αξιοποίηση του έργου. Η παρά- σταση, αντλώντας στοιχεία από την τραγωδία, την κωμωδία, το κουκλοθέατρο, και δημιουργώντας τον σουρεαλιστικό κόσμο του παραμυθιού, απέσπασε το βραβείο της καλύτερης παράστα- σης παιδικού/νεανικού έργου για το 2008, βραβείο το οποίο απο- νέμεται για πρώτη φορά. Η βράβευση αυτή χρήζει ιδιαίτερης αναφοράς, καθώς επισφραγίζει την αναγνώριση της ποιότητας του θεάματος αλλά και της συνολικής προσφοράς της Παιδικής Σκηνής στα θεατρικά δρώμενα του νησιού. Στη δύση της υπό εξέταση περιόδου, η Παιδική Σκηνή ΘΟΚ εισάγει έναν νέο θεσμό, ο οποίος θα καθιερωθεί και θα εδραιωθεί στα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Καθώς τόσο η ανάπτυξη σχέσεων με τα θέατρα της Ευρώπης όσο και η προώθηση του νεανικού θεάτρου στην εκπαίδευση παραμένουν στον ΘΟΚ στοχευμένες πολιτικές, τον Οκτώβριο του 2009, με τη στήριξη της Συνόδου των Θεάτρων της Ευρώπης (ETC) και τη χρηματοδότηση του προγράμματος Πολιτισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο ΘΟΚ, στη- ριζόμενος από το ΥΠΠ, ενώνει τις δυνάμεις του με το κρατικό θέατρο An der Parkaue του Βερολίνου για τη συγγραφή, παραγω - γή και παρουσίαση ενός νέου θεατρικού έργου με τίτλο Κορώνα γράμματα (Heads or tails), το οποίο εγκαινιάζει στο νησί τον θε- σμό του Θεάτρου Βαλίτσα. Το έργο, σε σκηνοθεσία Νεοκλή Νεο- κλέους, ανεβαίνει στο Θέατρο Αγοράς Αγίου Ανδρέα στις 7 Οκτωβρίου 2009 και αποτελεί αφενός προϊόν και αφετέρου αφορμή για τη συνεργασία μαθητών και νέων επαγγελματιών στο πλαίσιο εργαστηρίων και μαθητικών παραστάσεων, που με μικρές διαφοροποιήσεις δίνουν στην κάθε παράσταση-συνεργασία τη δική της ταυτότητα, παραμένοντας πάντα εντός του θεματικού άξονα του έργου, που αφορά τη βία στο σχολικό περιβάλλον.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==