Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

128 __ 129 Αν δεν έμπαινε αποφασισμένη το 1982 σε εκείνο το αεροπλάνο που την έφερε στην Κύπρο για να αντιμετωπίσει το επαγγελμα- τικό και καλλιτεχνικό της μέλλον, η ιστορία του ΘΟΚ και του κυπριακού θεάτρου θα είχε γραφτεί διαφορετικά. Βασικό στέλεχος στον θίασο του Θεάτρου Τέχνης, με λαμπρές προοπτικές, έκανε μια παρθενική εμφάνιση-παράσημο ως φτερωτή Ίριδα στην πρώτη αναβίωση της θρυλικής παράστασης των Ορνίθων του Κουν το 1975, ρόλο που επανέλαβε το 1994 στην Κύπρο. Στη μετέ- πειτα πορεία της έκανε έκτακτες εμφανίσεις στο ΚΘΒΕ, το Εθνικό και το Θέατρο Τέχνης, ωστόσο συμπορεύτηκε με τον ΘΟΚ στο κύριο μέρος της πρωταγωνιστικής της σταδιοδρομίας. Η Αννίτα Σαντοριναίου ξεκίνησε ως Τρωάδα και Μαρτίριο, κόρη της Μπερνάρντα Άλμπα, συνασπιζόμενη άμεσα με την αφρόκρεμα του κυπριακού θεάτρου. Ενσάρκωσε σπουδαίους ρόλους του αρχαίου δραματολογίου: Ηλέκτρα στον Ορέστη το 1987, Αντιγόνη στις Φοίνισσες το 1990, Θέτις στην Ανδρομάχη το 1992, Ηλέκτρα στην Ορέστεια το 1999, Εκάβη στις Τρωάδες το 2003, Αντιγόνη το 2005 στην εκδοχή του Σταύρου Τσακίρη, Αγαύη στις Βάκχες του Paolo Baiocco, Κλυταιμνήστρα στο Ορέστης και Ηλέκτρα: Η δίκη του Hanan Snir. Επίσης, Χρυσίδα στην πρώτη Σαμία του 1993, Πρα - ξαγόρα στις Εκκλησιάζουσες το 2006, Λυσιστράτη το 2010. Τίμησε εμβληματικούς και απαιτητικούς ρόλους: Γέρμα, Φαίδρα, Λαίδη Μακμπέθ, Αρκάντινα στον Γλάρο, Δεσποινίς Μαργαρίτα, Μήδεια και Φαύστα του Μποστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Έντα Γκάμπλερ, Κας Μαγκουάιαρ, Μάγκι Φόλαν στη Βασίλισσα της Ομορφιάς του ΜακΝτόνα. Το 1997 έπαιξε τη Γυναίκα Β΄ στις Τρεις ψηλές γυναίκες του Άλμπυ και είκοσι χρόνια αργότερα επανήλθε ως γηραιά Γυ- ναίκα Α΄ στη νέα ανάγνωση από τον Μάριο Μεττή για το Θέατρο Δέντρο. Την υψηλή της κλάση και τον σκηνικό της οίστρο πιστο- ποίησε σε μονολόγους όπως το Μπουφάν της Χάρλεϊ του Κατσι- κονούρη και το Απόψε θα πετάξω την τέφρα σου του Μαννούρη. Βραβείο Ερμηνείας έλαβε για τον ρόλο της Λεονόρας στο έργο του Υβ Ζαμιάκ Ο κύριος Αμιλκάρ το 2005, επειδή στην υποκριτική της «η φινέτσα της φόρμας συνδυάστηκε με τον βαθύ ψυχισμό του περιεχομένου». Έλαβε το Μεγάλο Βραβείο ΘΟΚ 2018 για την ασύγκριτη προσφορά της. Εντούτοις δεν μπορεί να υπάρχει μεγα - λύτερη διάκριση για μια ηθοποιό από το παρατεταμένο και όρθιο χειροκρότημα μετά από μια μεγαλειώδη, επιβλητική ερμηνεία, όπως αυτή της κυρα-Εκάβης στο Τρίτο στεφάνι το 2014. (ΓΣ) 3.34 ΑΝΝΙΤΑ ΣΑΝΤΟΡΙΝΑΙΟΥ (1953–)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==