EMBΛHMATIKEΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΟΚ Η πρώτη του παρουσία στον ΘΟΚ ήταν στον Χορό του Αγαμέμνονα το 1971 και η πιο πρόσφατη καταγράφεται σαράντα έξι χρόνια αργότερα, το 2017, στην Κυρά της θάλασσας του Ίψεν. Εί- ναι επίσης ο μοναδικός συντελεστής με το προνόμιο της συμμε- τοχής σε όλες τις δουλειές του Heinz-Uwe Haus στην Κύπρο, κυρίως ως ηθοποιός, με εξαίρεση το βραβευμένο Έξω από την πόρτα του Μπόρχερτ το 2003, όπου ήταν βοηθός σκηνοθέτη. Η τακτική συνεργασία με τον ΘΟΚ, που απέφερε πολλές δεκάδες ρόλων, ολοκληρώθηκε ουσιαστικά το 2000 με τον Μακμπέθ, που σκηνο- θέτησε ο Ανδρέας Πάντζης. Εντούτοις ο Νεόφυτος Νεοφύτου εξακολουθεί να γράφει σκηνικά χιλιόμετρα, κι ας πέρασαν εξήντα και πλέον χρόνια από την ημέρα που πρωτοπάτησε το σανίδι, το 1959, ως μαθητής του Θάνου Σακέττα και λίγο αργότερα του Κουν. Ποιους από τους αμέτρητους ρόλους που ερμήνευσε να απαριθμήσει κανείς; Δεδομένο είναι ότι έδωσε το παρών σε όλα τα μεγάλα ραντεβού των πρώτων χρόνων: στην Τρισεύγενη, τον Γλάρο, τους Ομήρους του Λουκή Ακρίτα, τις Ικέτιδες. Κι αργό - τερα στους Πέρσες, τη Σαμία, τον Βόυτσεκ. Μετά τον ΘΟΚ άνοιξε ένα νέο μονοπάτι προσφοράς, με την όλο και ενεργότερη συμμετοχή του στις δράσεις του Κυπριακού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου και στην πορεία παγκόσμιας καταξίωσης του Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος. Όμως δεν εγκατέλειψε το σανίδι. Σαν βγαλμένη από θεατρολο- γική ανθολογία ήταν η συνάντηση το 2020 με τους παλιούς συνοδοιπόρους Μπεμπεδέλη, Καυκαρίδη, Σορόκου και Σαντοριναίου στις Φάλαινες τον Αύγουστο του Σατιρικού Θεάτρου. Άξια μνείας είναι παράλληλα η συμβολή του στην ανάπτυξη του παιδικού θεάτρου στην Κύπρο, ενώ δίδαξε την τέχνη του τόσο σε παιδιά με ειδικές ικανότητες, όσο και σε άτομα της τρίτης ηλικίας. Πα- ράλληλα, ήταν πάντοτε ενεργά αναμεμειγμένος με τα συνδικαλιστικά ζητήματα του κλάδου του, έχοντας μεταξύ άλλων διατελέ- σει και πρόεδρος της Ένωσης Ηθοποιών Κύπρου. (ΓΣ) 3.27 ΝΕΟΦΥΤΟΣ ΝΕΟΦΥΤΟΥ (1940–)
RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==