Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

EMBΛHMATIKEΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΘΟΚ Γεννήθηκε στην Έδεσσα, αλλά δεν μπόρεσε να αντισταθεί στον ορμητικό χείμαρρο Νίκο Χαραλάμπους. Γνωρίστηκαν στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν την εποχή που ο Χαραλάμπους είχε επιστρέψει για ένα διάστημα στην Αθήνα, μετά την τραγωδία του 1974. Η Μαρία Μίχα τελείωσε εκεί τη δραματική σχολή, με πτυχίο και από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Με την έλευση του ζεύγους πια στο νησί, η πρώτη της συμ- μετοχή στον ΘΟΚ καταγράφεται τον Απρίλιο του 1976 σε έναν μικρό ρόλο στον Δράκο του Ρώσου συγγραφέα Ευγένιου Σβαρτς, που σκηνοθέτησε ο Εύης Γαβριηλίδης. Σύντομα θα δείξει την αξία της με μια μεστή ερμηνεία στον ρόλο της Άμπιγκεϊλ Ουίλιαμς στις Μάγισσες του Σάλεμ (σκην. Νίκου Σιαφκάλη). Τη δεκαετία του ’70 ήταν στην πρώτη γραμμή και δεν θα μπορούσε, φυσικά, να λείψει από τον χορό των Ικέτιδων. Την πρώτη περίοδο είχε αναλάβει και τον ρόλο της Δυσδαιμόνας στον Οθέλλο του Σαίξπηρ, με τον Νίκο Χαραλάμπους Ιάγο και Οθέλλο τον Στέλιο Καυκαρίδη (σκην. Εύη Γαβριηλίδη). Το 1982 έπαιξε την Ελένη στις Τρωάδες και το 1983 την Τζένι στην Όπερα της πεντάρας. Με τις κόρες τους μικρά κορίτσια, ακολούθησε τον σύζυγό της όταν ανέλαβε καλλιτεχνικός διευθυντής στο ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας. Επέστρεψε δυναμικά το 1988. Το 1990 σημαντική ήταν η παρουσία της ως Άλισον στα Οργισμένα νιάτα του Όσμπορν. Το 1992, σε μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της καριέρας της, πρωταγωνίστησε ως φλογερή Κάρμεν, με τον Σταύρο Λούρα ως Δον Χοσέ (σκην. Σβετλάνας Χαραλάμπους). Αξιομνημόνευτος και ο ρόλος της Τρούβυ στις Ατσαλένιες μαγκνόλιες του Ρόμπερτ Χάρλιγκ, που εγκαινίασαν τον θεσμό της Νέας Σκηνής (σκην. Βαρνάβα Κυριαζή). Τελευταία παρουσία στον ΘΟΚ ήταν το 2004 στην παράσταση Μυρμιδόνες, Νηρηίδες, Φρύγες. (ΓΣ) 3.21 ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑ (1949–)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==