Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου.1971-2021. Μισός αιώνας θέατρο, Ένας κόσμος ολόκληρος

114 __ 115 Το Οσπολλάτε αρκοντύναμεν του 2006 έμελλε να αποδειχτεί η τε- λευταία σκηνοθετική δουλειά του Ανδρέα Μαραγκού, καθώς έφυγε αναπάντεχα από τη ζωή λίγες εβδομάδες πριν την πρεμιέρα. Τις τελευταίες πινελιές στην παραγωγή της κυπριακής ηθογρα- φίας του Μιχάλη Πιτσιλλίδη κλήθηκε να βάλει ο Παντελής Άντω- νας, και η παράσταση ήταν αφιερωμένη στη μνήμη ενός ανθρώπου που πρόσφερε πολλά στο κρατικό θέατρο ως ηθοποιός και σκηνοθέτης. Σε ηλικία 25 ετών πήγε στην Αθήνα να σπουδάσει στη Δραματική Σχολή του Εθνικού και από το 1966 άρχισε η πορεία του στο κυπριακό θέατρο. Η γνωστή διαδρομή Θέατρο ΡΙΚ- ΘΟΚ τον έφερε στην πρώτη γραμμή από τον Αγαμέμνονα κιόλας. Το 1972 πήγε στο Λονδίνο να σπουδάσει σκηνοθεσία, κι όταν επέστρεψε το 1975, το χωριό του, τα Άρδανα, ήταν πια κατεχόμενο. Υπηρέτησε τον ΘΟΚ για πολλά χρόνια ως ηθοποιός και σκηνοθέτης. Πρώτο έργο που σκηνοθέτησε ήταν το Τάβλι του Κεχαΐδη το 1975, με Μούστρα και Στέλιο Καυκαρίδη. Ακολούθησε ο Επιστάτης του Πίντερ με Πουλλαΐδη, Σταυρινίδη, Κατσαρή. Σκηνοθέτησε είκοσι ακόμη έργα για λογαριασμό του ΘΟΚ, η πλειονότητα των οποίων ήταν είτε για την Παιδική Σκηνή είτε Κυπρίων συγγρα- φέων. Ειδική μνεία θα μπορούσε να γίνει για το ιστορικό έργο του Πάνου Ιωαννίδη Πέτρος ο Α΄ το 1990, μια πολυπρόσωπη υπερπαρα - γωγή, με τον Νίκο Χαραλάμπους ως βασιλιά Πιερ ντε Λουζινιάν. Μια εξαίρεση ήταν το Τίμημα του Άρθουρ Μίλλερ, που σκηνοθέ- τησε το 2002 σε δική του μετάφραση, με Λύρα, Κυριαζή, Κατσαρή και Έλενα Ευσταθίου, και μια άλλη το Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι του Τεννεσσή Ουίλλιαμς το 2003, με την Πόπη Αβραάμ να δίνει ρεσιτάλ ως Βάιολετ Βέναμπλ. Ως ηθοποιός ερμήνευσε στον ΘΟΚ πάνω από εξήντα ρόλους, με τελευταία εμφάνιση το 1988. (ΓΣ) 3.20 ΑΝΔΡΕΑΣ ΜΑΡΑΓΚΟΣ (1938–2006)

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==