102 __ 103 Από τους πιο αναγνωρίσιμους και μπριόζους Κύπριους ηθοποιούς, με σπουδαία σταδιοδρομία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Ο Κώστας Δημητρίου δεν λογίζεται μόνο στους πρωτεργάτες του επαγγελματικού θεάτρου στην Κύπρο, αλλά και στους πρωτοπόρους του κινηματογράφου, όπου ως ηθοποιός και σκηνοθέτης άνοιξε δρόμους σε εποχές μετεωρισμών. Μετά τις σπουδές σε Αθήνα και Λονδίνο, όπου ξεκίνησε και την πορεία του, γύρισε στην Κύπρο οικογενειάρχης το 1969. Με δείγματα γραφής στο Θεατράκι του ΡΙΚ, ξεκίνησε στον ΘΟΚ με την πρώτη φουρνιά ηθοποιών και από τον Αγαμέμνονα του 1971 μέχρι το 2000 χάρισε με το πληθωρικό και επιβλητικό σκαρί του και το ιδιαίτερό του στιλ αξέχαστες στιγμές. Η πορεία αυτή είχε δεκαπέντε σκηνοθετικούς και αμέτρητους ερμηνευτικούς σταθμούς. Διακρίθηκε ιδιαίτερα σε κωμικούς ρό- λους και έργα. Κορυφαία του στιγμή θεωρείται ο ρόλος του Δημέα στη Σαμία του Εύη Γαβριηλίδη. Τον ερμήνευσε το 1993, αλλά και στην αναβίωση της παράστασης είκοσι χρόνια αργότερα, απο- τελώντας τον ακρογωνιαίο λίθο για την επιτυχία της ιστορικής παραγωγής. Ψηλά στα κατάστιχα των θεατρολόγων θα παραμείνει η ερμηνεία στη Λυσιστράτη του Χρίστου Σιοπαχά το 1997, στον φερώνυμο ρόλο(!), για τον οποίο δεν δίστασε να … θυσιάσει το χαρακτηριστικό μουστάκι του. Η δεκαετία του ’90 ήταν η πιο ώριμη και απολαυστική, καθώς μεταξύ άλλων σκηνοθέτησε τη Φαύστα του Μποστ και πρωταγωνίστησε ως Βδελυκλέων στους Σφήκες του 1991 και ως Μαυρογιαλλούρος στο Υπάρχει και φιλότιμο του 1996, που σκηνοθέτησε ο ίδιος. Το 1988 ενσάρκωσε αμίμητα τον Αμφιτρύωνα στο ομώνυμο έργο του Πλαύτου (σκην. Πάνου Χαρίτογλου). Φυσικά, περάτωσε αισίως και δραματικούς ρόλους: Τεύκρος στον Αίαντα του 1973, Κρέων στον Οιδίποδα και τις Φοίνισσες, Μενέλαος στον Ορέστη. Το 1978 ως Κωνσταντής Μαυρο- μιχάλης «πυροβόλησε» τον Καποδίστρια. Χρημάτισε και μέλος του Δ.Σ. του ΘΟΚ, ενώ σκηνοθετούσε κωμωδίες στον Οργανισμό μέχρι και το 2012. (ΓΣ) 3.8 ΚΩΣΤΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ (1942–)
RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==