125 χρόνια Γ.Σ.Ζ.

Έφτασε πρώτη στο τέρμα η «Ρόδος» Ήταν διακαής η επιθυμία των ανθρώπων του Γ.Σ.Ζ. να αναπτύξουν τα θαλάσσια αθλήματα. Χρειάζονταν όμως και τα ανάλογα σκάφη για λεμβοδρομίες, ιστιοδρομίες κ.λπ. Και σε αυτή την περίπτωση έδωσε τη λύση ο Δημητρός Ν. Δημητρίου, δήμαρχος Λάρνακας και επίτιμος πρόεδρος του Γ.Σ.Ζ. Όπως είχε κάνει και στην περίπτωση της δωρεάς για τις κερκίδες του Γ.Σ.Ζ., ο Δημητρός Ν. Δημητρίου έθεσε όρο. Θα προέβαινε στη δωρεά μίας λέμβου, μόνο εφόσον ο Σύλλογος μεριμνούσε για την αγορά δεύτερης λέμβου με δικά του έξοδα. Ο Γ.Σ.Ζ., υπό την προεδρία του Κλεόβουλου Μεσολογγίτη, κατάφερε να ανταποκριθεί. Έτσι ο Σύλλογος απέκτησε το 1928 δύο λέμβους, στις οποίες δόθηκαν οι ονομασίες «Κύπρος» και «Ρόδος». Η ονοματοδοσία έδινε προφανή μηνύματα. Τα δύο μεγάλα νησιά της Ανατολικής Μεσογείου προσδοκούσαν την ένωσή τους με την Ελλάδα. Οι δύο λέμβοι του Γ.Σ.Ζ. συμμετείχαν στους 18ους Παγκυπρίους αγώνες το 1928. Νικήτρια του αγωνίσματος της λεμβοδρομίας 800 μ. αναδείχθηκε η λέμβος «Ρόδος». Η λέμβος «Ρόδος» του Γ.Σ.Ζ. με το πλήρωμά της. Πηδαλιούχος ο Μήτσος Καρεμφυλάκης και ερέτες οι Ξενής Αντωνιάδης, Νίκος Ζαβρός, Μιχαήλ Αντρόνικος και Ερνέστος Ράουχερ, αθλητές του ΑΜΟΛ. Κέρδισαν την πρώτη θέση στους 18ους Παγκυπρίους αγώνες.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTUzMzM1NQ==