Καλές Πρακτικές Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Βιωσιμότητας

Η Lidl επέδειξε υψηλό επίπεδο δέσμευσης και αφοσίωσης στην υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος. Εξαρχής, η εταιρία ανακοίνωσε την υλοποίηση του επί δύο συναπτά σχολικά έτη. Η Lidl αγκάλιασε το πρόγραμμα και διέθεσε τους πόρους, τον χώρο της Lidl Food Academy και το προσωπικό για τη διεξαγωγή των μαθημάτων. Η μεγάλη επιτυχία του προγράμματος, διπλασίασε τον προϋπολογισμό του έργου τον δεύτερο χρόνο και το επεκτείνει και σε άλλες πόλεις μόλις η πανδημία περιοριστεί. Απόφαση της εταιρίας ήταν να εφαρμοστεί εντελώς δωρεάν για όλα τα παιδιά, αναλαμβάνοντας εξ ολοκλήρου το κόστος της μεταφοράς των μαθητών, των προϊόντων, των λειτουργικών εξόδων, ώστε να μην υπάρχει καμία επιβάρυνση ούτε για τους γονείς ούτε για τα σχολεία. Αξίζει να σημειωθεί πως το ΥΠΠΑΝ αγκάλιασε εξαρχής την πρωτοβουλία και τα σχολεία από όλη την Κύπρο με ενθουσιασμό δήλωσαν συμμετοχή. Οι δυο φορείς συνεργάστηκαν εποικοδομητικά για να βελτιώνεται το πρόγραμμα συνεχώς προς όφελος των παιδιών. Το υψηλό επίπεδο δέσμευσης της αποδεικνύεται έμπρακτα από το γεγονός ότι η εταιρία προγραμματίζει τη δημιουργία μίας κινητής ακαδημίας φαγητού, δίνοντας τη δυνατότητα σε όλα τα παιδιά να συμμετέχουν, ακόμα και σε αυτά που βρίσκονται στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της Κύπρου. Η κινητή ακαδημία φαγητού πρόκειται να βρεθεί στις αυλές των σχολείων προσκαλώντας τα παιδιά σε ένα διαφορετικό παιχνίδι στον προαύλιο χώρο. Β.2 Διαχείριση Διασφάλιση Ποιότητας, Ομάδα – Έργου Για την εκπόνηση και διαχείριση του προγράμματος, η Lidl συνέστησε ομάδα επαγγελματιών, αποτελούμενη από: u 4 σεφ, με εξειδίκευση στην εκπαίδευση και δίπλωμα στις μαγειρικές τέχνες και στα παιδαγωγικά. u 10 βοηθούς μαγείρων, με δίπλωμα στις μαγειρικές τέχνες. u 3 διατροφολόγους, εκ των οποίων μια με ειδίκευση στην αθλητική διατροφή και μια στην ειδίκευση στην παιδική διατροφή. u Τεχνικό προσωπικό. u Για την οργάνωση και διεκπεραίωση των μαθημάτων, η Lidl συνεργάστηκε με εταιρεία υπηρεσιών. Η ομάδα εργάζεται με κοινούς στόχους τη διεκπεραίωση του μαθήματος. Η διδακτέα ύλη και οι μέθοδοι διδασκαλίας καθορίζονται με τους συνεργάτες στο ΥΠΠΑΝ. Κάθε μάθημα αξιολογείται από τους καθηγητές ενώ ο ενθουσιασμός των μαθητών αποτελεί ένδειξη της επιτυχίας του προγράμματος. Ποσοτικοί Στόχοι Ροή – Μαθήματα – Συμμετοχές To πρόγραμμα αποσκοπεί να προσφέρει έως 7 μαθήματα τον μήνα που συνεπάγεται σε 210 μαθητές. Μέσω της σωστής διαχείρισης, ο στόχος αυτός είχε επιτευχθεί στο 100%, μέχρι τη διακοπή του προγράμματος λόγω πανδημίας. Β.3 Πόροι Πιστεύοντας στο έργο που επιτελεί και τα οφέλη που επιφέρει, η Lidl έχει διαθέσει πέραν των 300.000€ για την εν λόγω πρακτική. Το κόστος του έργου που αναλαμβάνει, περιλαμβάνει τους μισθούς, τα λειτουργικά κόστη της Lidl Food Academy, τα παρεχόμενα στους μαθητές, τα κόστη πρώτων υλών-τροφίμων, τα κόστη μεταφοράς των μαθητών από και προς τη Lidl Food Academy, το κόστος οργάνωσης και επικοινωνίας του έργου. Κανένα κόστος δεν επιβαρύνει τους μαθητές, τα σχολεία ή το ΥΠΠΑΝ. Η «Ακαδημία Φαγητού για Παιδιά» αποτελεί ένα από τα κύρια προγράμματα εταιρικής υπευθυνότητας της Lidl, καθώς διαμορφώνοντας διατροφική συνείδηση στα παιδιά, συνεισφέρουμε ουσιαστικά στην ποιότητα της ζωής και της υγείας τους. Οι καλές συνήθειες μεταφέρονται στην οικογένεια, σε φίλους, στις επόμενες γενιές. Τα οφέλη της πρακτικής αναγνωρίζονται από τη διοίκηση της Lidl που κατατάσσει το πρόγραμμα ως σημαντική πρακτική, ωφέλιμη στην κοινωνία και άμεσα συνδεδεμένη με τη λειτουργία της άξια των πόρων που την χρηματοδοτούν. 99 Καλές πρακτικές 2021

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0