Unus Pro Omnibus. Ο Sylvain Beraud και οι Λατίνοι της Κύπρου.

83 UNUS PRO OMNIBUS Υπήρχαν πολλές οικογένειες Λατίνων στη Λάρνακα που προέρχονταν από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Βέβαια, οι περισσότεροι ήταν αστοί, εύποροι και μορφωμένοι. Θα λέγαμε πως όταν μιλάμε για τη Λάρνακα και τους Λατίνους της, αναφερόμαστε στην ιστορία ορισμένων οικογενειών που για κοινωνικούς και θρησκευτικούς λόγους σχετίστηκαν και συνεργάστηκαν σε πολλούς τομείς. Υπήρχαν και τα δύο μοναστήρια που βοήθησαν πολύ στην ενδυνάμωση της κοινότητας. Ήταν οι Φραγκισκανοί της Παναγίας των Χαρίτων της Αγίας Γης και οι Καπουκίνοι. Οι πρώτοι υπάρχουν μέχρι σήμερα, οι δεύτεροι έφυγαν τον 19ο αιώνα. Είχαν και οι δυο σχολεία για παιδιά και ασκούσαν μεγάλη επιρροή στην πόλη και ιδιαίτερα στα Προξενεία. Ο Jean Antoine Cirilli. Ήταν γραμματέας του κόμη Louis Dumensnil de Maricourt, Προξένου της Γαλλίας στη Λάρνακα τη δεκαετία 1860. Ο Maricourt ήταν αυτός που έστειλε το γιγάντιο πιθάρι της Αμαθούντας στο Μουσείο του Λούβροu. Ο Cirilli ήταν πολύ μορφωμένος και ήταν ο στενότερος συνεργάτης του στην Κύπρο. To έργο είναι του Γάλλου ζωγράφου Alexandre-Gabriel Decamps De Schamp (1803-1860) και φέρει ημερομηνία 1854. Ο ζωγράφος έζησε κάποια χρόνια στην Ελλάδα από όπου εμπνεύστηκε για να κάνει γνωστά έργα με θέμα την επανάσταση. Ταξίδεψε στην Κωσταντινούπολη, τη Σμύρνη και τη Μέση Ανατολή, όπου μάζεψε αρκετό υλικό για να παρουσιάσει τη μεγάλη συλλογή έργων Οριενταλισμού στο Παρίσι, αφότου επέστρεψε. Δεν γνωρίζουμε αν πέρασε από την Κύπρο. Ο γραμματέας του Προξενείου ταξιδεύει συχνά στην περιοχή, ίσως το πορτραίτο να έγινε στη Λάρνακα ή και κάπου αλλού.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0