Η θεία ήταν άτεκνη. Ήταν σκληρή γυναίκα, φανατική καθολική και αυταρχική. Για να πάμε να δούμε τη γιαγιά Ευγενία έπρεπε να πάμε στα κρυφά, δεν την ήθελε μέχρι το τέλος γιατί ήταν ορθόδοξη. Ήταν πολύ προκατειλημμένη και καταπίεζε τον πατέρα μου. Οι άλλοι δυο, ο Jules και ο Νίnο ήταν πιο θαρραλέοι και δεν της έδιναν πολλή σημασία. Όταν ήμασταν μικροί μάς άρεσε να πηγαίνουμε στη γιαγιά Ευγενία γιατί μαγείρευε πολύ καλά αλλά η θεία Πεππού μάς τρόμαζε. Με τη γιαγιά Ευγενία ταξιδεύαμε για να επισκεφθούμε μοναστήρια. Με τη γιαγιά Ευγενία, τη μητέρα μου και τον θείο Jules. Η γιαγιά έμενε στη Λάρνακα. Το σπίτι ήταν πολύ μεγάλο, στην οδό Λαβυρίνθου. Δίπλα από τη Μαρωνίτικη Εκκλησία της Λάρνακας. Η εκκλησία κατεδαφίστηκε τη δεκαετία του ‘70. Η εκκλησία των Μαρωνιτών κτίστηκε το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα αφού αποφάσισε η κοινότητα να μην εκκλησιάζεται πλέον στην καθολική εκκλησία της πόλης. Προφανώς, το ότι κτίστηκε στη Σκάλα αντί στη Λάρνακα, υποδηλώνει πως οι περισσότεροι Μαρωνίτες βρίσκονταν εκεί. Εξάλλου, από το τέλος του 18ου αιώνα και μετά τόσο οι μεγάλοι εμπορικοί οίκοι όσο και τα προξενεία μεταφέρθηκαν σταδιακά από το εσωτερικό (Λάρνακα), στον παραλιακό οικισμό (Σκάλα). Ίσως κάπου εκεί να τοποθετείται και το κτίσιμο της καθολικής εκκλησίας της Σκάλας που βρισκόταν μέχρι το 1960 εκεί που είναι σήμερα η πολυκατοικία Κίτιον, δίπλα από την Αρχή Τηλεπικοινωνιών, στη συμβολή των οδών Ζήνωνος Κιτιέως και Ζήνωνος Πιερίδη. Οι σχέσεις των Μαρωνιτών και των Καθολικών της Κύπρου ήταν πάντα καλές. Υπήρξαν βέβαια και περίοδοι όπου κάποια γεγονότα τούς δίχασαν αλλά γενικά συνυπήρχαν με αγάπη καθόσον τα πιστεύω τους είναι όμοια. Ειδικότερα τον 18ο αιώνα οι καθολικοί της Κύπρου προτιμούσαν να παντρευτούν Μαρωνίτισσες πάρα ορθόδοξες. Έτσι οι σχέσεις των δύο κοινοτήτων έγιναν οικογενειακές με θετικό αντίκτυπο στην οικονομία και την κοινωνία. 49 UNUS PRO OMNIBUS
RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0