Εθνική Φρουρά και Ιστορία

Εθνική Φρουρά & Ιστορία 72 το σχολείο και τους ειδικούς που ενδεχομένως παρακολουθούν το παιδί είναι βασικά στοιχεία που μειώνουν την επίδραση των συμπτωμάτων της ΔΕΠΥ στην καθημερινότητα του παιδιού. Πρακτικές οδηγίες Τονίστε την καλή συμπεριφορά Για παράδειγμα αν κάθεται στον καναπέ και περιμένει να ετοιμαστεί το φαγητό, αλλά παράλληλα μαλώνει με τον αδερφό του ή κάνει φασαρία, μην τονίσετε μόνο το τελευταίο γεγονός. Θυμηθείτε πρώτα να επαινέσετε ότι κάθεται στον καναπέ και περιμένει και μετά ζητήστε του να κάνει και το επιπλέον, π.χ. ησυχία. Αγνοήστε όσο μπορείτε τις ασήμαντες « κακές» συμπεριφορές: Αν θέλετε να αλλάξετε σημαντικά άσχημες συμπεριφορές, πρέπει πρώτα να μπορείτε να προσπερνάτε τις απλά ενοχλητικές συμπεριφορές, π.χ. τα πειράγματα, την πρόκληση θορύβου, έτσι ώστε να δώσετε σημασία σε αυτές που μπορεί να γίνουν επικίνδυνες. Ανατροφοδοτήστε το παιδί με στοιχεία για τη συμπεριφορά του: Αν βλέπετε ότι ξεκινάει μια συμπεριφορά που θα οδηγήσει στα γνωστά αποτελέσματα, σταματήστε και εξηγήστε στο παιδί τι κάνει και τι πρέπει να αλλάξει, π.χ. βάλε τα πόδια στο πάτωμα όχι στην καρέκλα. Αν δεν γνωρίζει τι πρέπει να αλλάξει, θα ανακυκλώνει τον ίδιο «φαύλο κύκλο». Κάθε φορά θα πρέπει να είστε συγκεκριμένοι στο τι πρέπει να αλλάξει το παιδί . Η απλή οδηγία «συμμορφώσου» τις περισσότερες φορές δεν βοηθάει. Αναπτύξτε ρουτίνες: Όπως π.χ. συγκεκριμένη ώρα για να σηκωθεί, να φάει, να διαβάσει κτλ. Πρέπει να υπάρχει περιθώριο χρόνου, μέχρι να συνηθίσει στη ρουτίνα, γιατί το παιδί δεν μπορεί να κάνει τα πράγματα αυτά στον χρόνο που επιθυμείτε. Οι ρουτίνες βοηθούν για να αποτυπωθούν περισσότερο βιωματικά στα παιδιά με ΔΕΠΥ οι υποχρεώσεις τους, π.χ. « Στις 9:00 πλένουμε τα δόντια μας και μετά διαβάζουμε το παραμύθι που θες». • • • •

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA5NDYxNw==