Εθνική Φρουρά και Ιστορία

65 Η Συναισθηματική και Συμπεριφορική Έκφραση της ΔΕΠΥ αυτή την ηλικία καλείται να μάθει να ελέγχει τις δυσκολίες του, προκειμένου να προσαρμοστεί καλά στο σχολικό πλαίσιο, να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της σχολικής μάθησης, να διαμορφώσει ρεαλιστική εικόνα για τις δυνατότητές του και να μάθει να δημιουργεί θετικές διαπροσωπικές σχέσεις. Αν έχει την κατάλληλη στήριξη και βοήθεια , τότε η πορεία του προς την εφηβεία και την ενηλικίωση μπορεί να είναι ομαλή. Εάν όμως δεν συμβεί κάτι τέτοιο και το παιδί βιώσει έντονη αποτυχία σχεδόν σε όλους τους τομείς της ζωής του, τότε η κατάσταση είναι πολύ πιθανόν να επιδεινωθεί και το παιδί στην εφηβεία να αντιμετωπίσει νέες δυσκολίες και μεγαλύτερους κινδύνους. Εφηβική ηλικία Η εικόνα που έχουν διαμορφώσει οι έφηβοι για τον εαυτό τους και τις ικανότητές τους δοκιμάζεται υπό το πρίσμα των δεδομένων, ενώ η οδυνηρή διαδικασία αναζήτησης της ατομικής ταυτότητας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η εικόνα του εφήβου με ΔΕΠΥ, όπως προαναφέρθηκε, είναι στενά συνυφασμένη με την πορεία που έχει ήδη διανύσει. Η Ελλειμματική Προσοχή φαίνεται να αποτελεί ένα από τα σταθερά και επίμονα χαρακτηριστικά του, ενώ η παρορμητική συμπεριφορά είναι αυτή που δημιουργεί σ’ αυτό τη μεγαλύτερη δυσκολία. Τα συμπτώματα της υπερκινητικότητας συνήθως υποχωρούν και αντικαθίστανται από την αυξημένη ανησυχία και νευρικότητα και την υποκειμενική αίσθηση της ανάγκης διαρκούς απασχόλησης με κάτι . Σε περιπτώσεις που η Υπερκινητικότητα επιμένει, αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης Διαταραχής Διαγωγής. Ο έφηβος με ΔΕΠΥ, εξαιτίας της μεγάλης του ανάγκης για αποδοχή, μπορεί να παρασυρθεί ευκολότερα από ότι οι άλλοι συνομήλικοί του και να εμπλακεί ακόμη και σε παραπτωματικές ενέργειες. Έχουν αυξημένες πιθανότητες, εάν παρουσιάζουν και συμπτώματα Διαταραχής Διαγωγής, να εγκαταλείψουν το σχολείο, να κάνουν κατάχρηση βλαβερών ουσιών και να έχουν προβλήματα με τον Νόμο.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA5NDYxNw==