Εθνική Φρουρά και Ιστορία

Εθνική Φρουρά & Ιστορία 64 ενήλικες. Μητέρες παιδιών με ΔΕΠΥ αναφέρουν ότι νιώθουν αδύναμες να χειριστούν τη συμπεριφορά του παιδιού τους, οι οποίες συχνά παρουσιάζουν άγχος και καταθλιπτικά συμπτώματα. Σχολική ηλικία Η ΔΕΠΥ παλαιότερα εθεωρείτο ότι ήταν διαταραχή της σχολικής ηλικίας, η οποία δεν μπορούσε να διαγνωστεί πιο νωρίς, και πως υποχωρούσε στην εφηβεία. Τώρα πια τα δεδομένα άλλαξαν και η ΔΕΠΥ θεωρείται χρόνια διαταραχή, αλλά τα χαρακτηριστικά της διαφοροποιούνται με την ηλικία. Σε αυτή την ηλικία μπαίνει με ασφάλεια η διάγνωση. Τόσο στο σχολείο όσο και στο σπίτι παρουσιάζουν προκλητική και κάποιες φορές θορυβώδη συμπεριφορά. Επίσης σε αυτή την ηλικία παρατηρούνται συχνά ξεσπάσματα θυμού, έλλειψη συμμόρφωσης σε κανόνες, π.χ. σηκώνονται από την καρέκλα τους, ενώ βρίσκονται στην τάξη, και πειράζουν και ενοχλούν τους συμμαθητές τους. Η διάρκεια συγκέντρωσής τους είναι πολύ μικρή και οι οργανωτικές τους ικανότητες μειωμένες.Οι συμμαθητές τους, λόγω της ενοχλητικής συμπεριφοράς τους, τους αποφεύγουν, με αποτέλεσμα τα παιδιά με ΔΕΠΥ να βιώνουν απόρριψη. Ο τρόπος χειρισμού όλων των δυσκολιών του παιδιού, που αναφέρθηκαν, από τους γονείς και από τους δασκάλους επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό την πιθανότητα εκδήλωσης συν-νοσηρών διαταραχών. Το 30%-50% των παιδιών με ΔΕΠΥ 7-10 ετών εκδηλώνει παράλληλα και συμπτώματα Εναντιωματικής Προκλητικής Διαταραχής ή Διαταραχής Διαγωγής (παραβατικότητα), ενώ το 20%-30% των παιδιών εκδηλώνει Αγχώδεις Διαταραχές ή Διαταραχές της Διάθεσης (άγχος, νευρικότητα, ευερεθιστότητα, μειωμένη διάθεση για δραστηριότητες, κούραση). Η εικόνα που περιγράφηκε δεν αφορά όλα τα παιδιά με ΔΕΠΥ ούτε εμφανίζεται με την ίδια μορφή και ένταση σε όλες τις περιπτώσεις. Υπάρχουν παιδιά με ΔΕΠΥ που δεν αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες και ανταποκρίνονται σε ικανοποιητικό βαθμό στις απαιτήσεις του σχολείου, όπως και παιδιά με ΔΕΠΥ που δεν παρουσιάζουν προβλήματα συμπεριφοράς. Η σχολική ηλικία είναι η περίοδος κατά την οποία προδιαγράφεται η πορεία του παιδιού με ΔΕΠΥ στην υπόλοιπη ζωή του. Σε

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA5NDYxNw==