Εθνική Φρουρά και Ιστορία

Εθνική Φρουρά & Ιστορία 58 τάξης των 40% των παιδιών να διαγνωστεί με ΔΕΠΥ. Ένα ζωηρό παιδί είναι σε θέση να ελέγξει την κινητικότητά του σε ικανοποιητικό βαθμό και να τη μειώσει σε περιπτώσεις που απαιτείται, π.χ. στη διάρκεια του μαθήματος ή σε μιαν κοινωνική επίσκεψη, χωρίς να δυσκολεύεται ιδιαίτερα. Ένα παιδί με ΔΕΠΥ δυσκολεύεται εξαιρετικά να παραμείνει ήσυχο και σε περιπτώσεις που γνωρίζει ότι αυτό επιβάλλεται και ότι πιθανόν και να τιμωρηθεί . Αν όμως λόγω της περίστασης επιβάλλεται να παραμείνει π.χ. καθιστό, μπορεί να κουνά χέρια, πόδια, μπορεί να στριφογυρίζει στο κάθισμά του, προκειμένου να ικανοποιήσει την ανάγκη του για κινητικότητα. Η διάρκεια της περιορισμένης κινητικότητάς του διαρκεί λιγότερο από ότι αναμένεται για την ηλικία του. Αν από την άλλη καταφέρει να μείνει ιδιαίτερα ήσυχο, είναι πιθανόν γιατί έχει υψηλό κίνητρο για να το κάνει, π.χ. να κάνει καλή εντύπωση σε κάποιον. Η διαφορά με το ζωηρό παιδί είναι ότι σε αυτή την περίπτωση καταβάλλει πολύ μεγάλη προσπάθεια, που έχει ως αποτέλεσμα να ιδρώνει, να κοκκινίζει και να δυσανασχετεί . Όταν το διάστημα της υποχρεωτικής ακινησίας τελειώσει, το παιδί συνήθως δείχνει να βρίσκεται σε υπερδιέγερση και εκδηλώνει ένταση. Η ανάγκη του παιδιού με ΔΕΠΥ να διοχετεύσει την ενέργειά του μέσα από την κινητική δραστηριότητα είναι μεγαλύτερη από το τυπικώς ζωηρό παιδί . Ακόμη, πολλές φορές, τα παιδιά με ΔΕΠΥ αντιμετωπίζουν δυσκολίες στον τομέα της αδρής και λεπτής κινητικότητας, π.χ. πέφτουν συχνά, κάνουν ζημιές, δυσκολεύονται να κάνουν ποδήλατο, να κουμπώνουν τα κουμπιά, να ζωγραφίζουν, να δένουν τα κορδόνια τους και να χρησιμοποιούν ψαλίδι . Όσον αφορά την ικανότητά τους για παρατεταμένη συγκέντρωση, αυτή είναι μειωμένη, εκτός εάν τους δοθούν συγκεκριμένα κίνητρα, προκειμένου να το επιτύχουν, π.χ. άμεση ανταμοιβή. Η ανάγκη τους για επιβράβευση και αμοιβή εξηγεί τον μεγάλο βαθμό της διακύμανσης της προσοχής ανάλογα με το είδος της δραστηριότητας, το κίνητρο και το όφελος που θα έχουν. Τα παιδιά με ΔΕΠΥ είναι συχνά ευερέθιστα και ευέξαπτα και η αδυναμία τους να ανταποκριθούν ικανοποιητικά σε πολλές απαιτήσεις του περιβάλλοντος, και σε συνδυασμό με τις έντονες και συχνές παρατηρήσεις που δέχονται από το περιβάλλον τους (σχολείο,

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA5NDYxNw==