Εθνική Φρουρά και Ιστορία

Εθνική Φρουρά & Ιστορία 42 Η βορεινή ανατολική οδός ή η « οδός της Βόρειας Θάλασσας », όπως την αποκαλούν οι Ρώσοι, αγκαλιάζει τησιβηρικήακτογραμμή και είναι προσπελάσιμη για αρκετούς μήνες τον χρόνο. Μέσω αυτής απαιτούνται σχεδόν 15 ημέρες για να παραδοθεί αέριο από τη σιβηρική χερσόνησο του Yamal στην Κίνα έναντι 30 ημερών από τη νοτιοδυτική διαδρομή, η οποία απαιτεί τον γύρο της Ευρώπης και τη διέλευση του καναλιού του Σουέζ 22 . Η πολική οδός είναι συντομότερη, τα πλοία περνούν από βαθύτερα ύδατα, με αποτέλεσμα να δύνανται να μεταφέρουν μεγαλύτερα φορτία, εξοικονομώντας δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και προκαλώντας αλυσιδωτές συνέπειες μέχρι την Αίγυπτο και τον Παναμά ως προς τα έσοδα που αποκομίζουν, αντίστοιχα, από το Σουέζ και την ομώνυμη διώρυγα. Επίσης δημιουργούνται άλλες 2 ναυτιλιακές οδοί, όπως φαίνονται στην εικόνα7 23 : Η « διαπολική διέλευση », η οποία αποτελεί τη διάμετρο του Αρκτικού Κύκλου που συνδέει την Ισλανδία με τον Βερίγγιο Πορθμό και κατ΄ επέκταση τον Ατλαντικό με τον Ειρηνικό Ωκεανό. Η « Αρκτική Γέφυρα », με την οποία γεφυρώνεται η απόσταση μεταξύ τριών ηπείρων, της Αμερικής και της Ευρασίας, τέμνοντας εγκάρσια το « ασφαλές σύνορο » του Ψυχρού Πολέμου. 22. Stratfor, “Ανεβάζει Τον Πυρετό Στην Αρκτική Το Λιώσιμο Των Πάγων,” accessed 11 February 2020, https://www.euro2day.gr/specials/topics/article/1693694/anevazei- ton-pyreto-sthn-arktikh-to-liosimo-tonpa.html. 23. Ιωάννης Μάζης, Παράδοση ΣΕΘΑ ΔΙ.ΜΑ . 13 Φεβ 2020 (Αθήνα, 2020). • • Εικόνα 7: Οι Ναυτικές Οδοί του Αρκτικού Ωκεανού. Πηγή: Παράδοση ΣΕΘΑ ΔΙ.ΜΑ . 13 Φεβρουαρίου 2020 I. Μάζης.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA5NDYxNw==