PublicatΕτήσια Έκθεση Γραφείου Επιτρόπου Ανάπτυξης Ορεινών Περιοχώνion

19 ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙΤΡΟΠΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΟΡΕΙΝΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ 2019-2020 νήτρων για ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας γενικότερα. Συγκεκριμένα, εφαρμόζονται Σχέδια για την Ενίσχυση της Νεανικής/Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, την Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων του Μεταποιητικού Τομέα και άλλων Στοχευμένων Οικονομικών Δραστηριοτήτων, τη Δημιουργία και Εκσυγχρονισμό Μονάδων Μεταποίησης ή/και Εμπορίας Γεωργικών Προϊόντων, την Ενθάρρυνση της Επενδυτικής Δραστηριότητας στον Οινοποιητικό Κλάδο και την Ενίσχυση της Επιχειρηματικής Καινοτομίας. Σε όλα τα Σχέδια Χορηγιών που εφαρμόζει το ΥΕΕΒ, δίδεται προτεραιότητα σε όσες επιχειρήσεις είναι εγκατεστημένες ή πρόκειται να εγκατασταθούν σε ορεινές ή απομακρυσμένες περιοχές, περιλαμβανομένης και της ευρύτερης περι- οχής του Τροόδους. Επιπρόσθετα, για πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον μεταποιητικό τομέα των γεωργικών προϊ- όντων και θα εγκατασταθούν σε ορεινές περιοχές, το ανώτατο ύψος χορηγίας είναι υψηλότερο συγκριτικά με αυτές που είναι εγκατεστημένες σε άλλες περιοχές. Ολοκληρωμένη Παρέμβαση 3: Νέο πρότυπο ορεινού τουριστικού προϊόντος Τροόδους Δράση 3.1.1.: Σχεδιασμός ιδιότυπου ορεινού τουριστικού προϊόντος: Σχεδιασμός τουριστικού προϊόντος, εξειδικεύοντας στις κατευθύνσεις της ΕΣΑΟΚ και της Εθνι- κής Στρατηγικής Τουρισμού. Για τον σχεδιασμό ποιοτικού και ταυτοτικού τουριστικού προϊόντος προτείνονται: • Η διαμόρφωση εμπειριών εμπλουτισμού του τουριστικού προϊόντος Τροόδους • Ο σχεδιασμός-επανασχεδιασμός διαδρομών Τροόδους με πολυθεματικό προσανατολισμό και επιχειρησιακή προσέγγιση (αγροτουρισμός, γαστρονομία, περιπατητικός - θρησκευτικός - πολι- τιστικός τουρισμός κ.ά.) • Ο υπολογισμός της Φέρουσας Ικανότητας Τουριστικής Ανάπτυξης (ΦΙΤΑ) της περιοχής Τροόδους Έχει γίνει ήδη αρκετή προεργασία από το Υφυπουργείο Τουρισμού, το οποίο προγραμματίζει για το 2021 εξειδικευμένο «branding» για τον τουρισμό της υπαίθρου, ορεινών και ακριτικών περιοχών και επί τούτου έχει ζητήσει χρηματο- δότηση από ευρωπαϊκά κονδύλια. Επιπλέον, στο πλαίσιο υλοποίησης της εν θέματι δράσης, πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε ορεινές κοινότητες με τον Υφυπουργό Τουρισμού κ. Σάββα Περδίο, με σκοπό την ενημέρωση, στήριξη και δρομολόγηση ενεργειών/διαδι- κασιών για την ανάπτυξη και αναβάθμιση των ορεινών κοινοτήτων στον τομέα του τουρισμού, με ιδιαίτερη έμφαση στον εμπλουτισμό και τη διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος, την προσφορά αξέχαστων τουριστικών εμπει- ριών, με σεβασμό στην τοπική κληρονομιά, την πολιτιστική διάσταση και το φυσικό περιβάλλον. Επιπρόσθετα, μεταξύ άλλων, το Υφυπουργείο Τουρισμού έχει ήδη προχωρήσει στη δημιουργία καταλόγου με παρα- δοσιακές βιοτεχνίες, οικοτεχνίες και παραδοσιακά επαγγέλματα στα ορεινά για αξιοποίηση, στο πλαίσιο της αναβάθ- μισης της τουριστικής εμπειρίας του επισκέπτη, και ένταξή τους στην «Αυθεντική Διαδρομή». Παράλληλα, υπάρχει Σχέδιο Χορηγιών για εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος και προσέλκυση χειμερινού τουρι- σμού, για στήριξη εκδηλώσεων, εργαστηρίων κ.ά. Δράση 3.1.2.: Ενσωμάτωση στο ιδιότυπο τουριστικό προϊόν της περιοχής του «πολυλειτουργικού – επισκέψιμου αγροκτήματος» και της «οικοτεχνίας»: Η Δράση 3.1.2.α που αφορά στο «πολυλειτουργικό – επισκέψιμο αγρόκτημα» βρίσκεται σε εξέλιξη από το Υφυπουργείο Τουρι- σμού σε συνεργασία με το Γραφείο του Επιτρόπου και άλλους εμπλεκόμενους φορείς. Διασυνδέεται με τη Δράση 1.1.4., και όταν ολοκληρωθεί η μελέτη, θα γίνουν οι διαδικασίες ένταξής του στο ιδιότυπο τουριστικό προϊόν (διασύνδεση με τη Δράση 3.1.1.). Η Δράση 3.1.2.β που αφορά στην «οικοτεχνία» διασυνδέεται με τη Δράση 2.1.4. της Ολοκληρωμένης Παρέμβασης 2: Μεταποίηση στην ορεινή οικονομία. Αφού ολοκληρωθεί η θεσμοθέτηση με νόμο της οικοτεχνίας, θα ενταχθεί στο ιδιότυπο τουριστικό προϊόν (διασύνδεση με τη Δράση 3.1.1.). Δράση 3.1.4.: Ένταξη επιχειρήσεων τουριστικού τομέα σε σύμφωνα συνεργασίας και ποιότητας, με βάση συστήματα εγγύησης της ποιότητας και της ταυτότητας: Συμμετοχή και συνεργασία εμπλεκομένων παραγωγών και εμπειρογνωμόνων για τον προσδιορισμό και την τεκμηρίωση του τρόπου, των τεχνικών και των φάσεων παραγωγής ενός προϊόντος και των διαδι- κασιών αυτοελέγχου, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη πρωτοκόλλων ελέγχου και πιστοποίησης, και, εν τέ- λει, την ανάπτυξη Συμμετοχικών Συστημάτων Εγγύησης με κοινό λογότυπο και στρατηγική μάρκετινγκ.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTA5NDYxNw==