ΚΑΡΜΙ Νυν και αεί

ΜΕΡΟΣ Α 75 Ένας άλλος χορευτής προσπαθούσε να ανάψει την εφημερίδα , που κρεμόταν στον πισινό του πρώτου , ενώ αυτός με διάφορες κινήσεις ή ελιγμούς τον απέφευγε προκαλώντας έτσι το γέλιο στους παρευρισκομένους . Στο τέλος της βραδιάς με σκοπό την αποχώρηση και του τελευταίου χορευτή , οι βιολάρηδες έπαιζαν τον « πολογιαστόν » σαν σήμα κατατεθέν της αποχώρησης . Ο χορός αυτός ήταν κυρίως μια σούστα ή χασαποσέρβικος σε γρήγορο μάλιστα ρυθμό , έτσι ώστε να κουράσουν γρηγορότερα τους χορευτές και να σταματήσουν . Τότε η διασκέδαση σταματούσε και πήγαιναν όλοι στα σπίτια τους περιμένοντας την επόμενη μέρα , τη Δευτέρα για το πιο κάτω πρόγραμμα . ΔΕΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ Στα πιο παλιά χρόνια οι συμπεθέρες επιθεωρούσαν νωρίς το πρωί το νυμφικό κρεβάτι , για να δουν από πρώτο χέρι τα αίματα της παρθενιάς της νύμφης στα σεντόνια ( κορασάτα της νύμφης ). Εκεί όπου τα αποτελέσματα ήταν θετικά ακολουθούσαν χαρές και πανηγύρια και μεταδιδόταν αμέσως σε όλο το χωριό . Αλίμονο στην αντίθετη περίπτωση , όπου δεν υπήρχαν τα ενδεδειγμένα σημάδια της παρθενιάς και ακολουθούσε σιωπή και πρόσωπα σκυθρωπά και ο γάμος μπορούσε ακόμα και να διαλυθεί . Γάμος στο Κάρμι τη δεκαετία 1950. Βιολάρης ο Νικολής του Γιαννή Πίστου ( Τσιαγκλή ) Φωτογραφία Χρίστος Κωλέτης .

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0