Οδηγός εταιρικού εθελοντισμού για υλοποίηση δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης

| 31 Διαδικασίες Αξιολόγησης Οι διαδικασίες αξιολόγησης προσανατολίζονται ως προς την παραγωγή και το αποτέλεσμα. Σύμφωνα με θεωρητικούς, όπως τους P. Kotler & N. Lee (2005), 12 υπάρχουν έξι βέλτιστες πρακτικές για σωστή διαδικασία αξιολόγησης και εκτίμησης που σχετίζονται με την αξία της επένδυσης και την αξία του αποτελέσματος των δράσεων Εταιρικού Εθελοντισμού. Οι έξι βέλτιστες πρακτικές είναι: [1] Προσδιορισμός του σκοπού της αξιολόγησης Η επιχείρηση – προτού ξεκινήσει να σχεδιάζει την αξιολόγηση της δράσης – θα πρέπει να προσδιορίσει τον σκοπό της ίδιας της αξιολόγησης. Θα πρέπει να μπορεί να απαντηθεί το ερώτημα: «Πώς θα αξιοποιηθούν οι πληροφορίες που θα συλλεχθούν;». Η αξιολόγηση θα γίνει, για να βελτιωθούν μελλοντικές δράσεις; για να συλλεχθούν πληροφορίες και στοιχεία που θα δημοσιοποιηθούν σε συνεργάτες και ενδιαφερόμενα μέρη; για να υπολογιστεί η απόδοση της επένδυσης για τη συγκεκριμένη δράση; κ.ά. Καθορίζοντας και αναγνωρίζοντας τον σκοπό της αξιολόγησης, θα μπορέσει η επιχείρηση να αναπτύξει τα κατάλληλα εργαλεία για την ίδια την αξιολόγηση (π.χ. ερωτηματολόγιο). [2] Μέτρηση πόρων που αξιοποιήθηκαν Η επιχείρηση θα πρέπει να προβεί σε ποσοτικοποίηση όλων των πόρων που διέθεσε προκειμένου να υλοποιηθεί η δράση, συμπεριλαμβανομένων και των πραγματικών εξόδων. Πιο συγκεκριμένα, τυχόν προ- ϊόντα/υπηρεσίες που διέθεσε για τη δράση, οι ώρες του προσωπικού που ασχολήθηκε για την υλοποίηση της δράσης κ.ά., θα πρέπει να μετατρέπονται σε νομισματικές μονάδες μέτρησης και να προστίθενται στις υπόλοιπες δαπάνες που είχε η επιχείρηση για τη δράση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η επιχείρηση θα έχει ξεκάθαρη εικόνα για τη συνολική αξία της επένδυσης που χρειάστηκε για την υλοποίηση της δράσης και, επομένως, θα είναι σε θέση να αξιολογήσει σωστά και αντικειμενικά τα αποτελέσματα και τις πληροφορίες που θα συλλεχθούν, μετά το πέρας της δράσης του Εταιρικού Εθελοντισμού, για να διαπιστωθεί η συνολική αποδο- τικότητά της. 13 [3] Μέτρηση αποτελεσμάτων βάσει των αρχικών στόχων της Δράσης Η επιχείρηση θα πρέπει να «μετρήσει» τα αποτελέσματα που σχετίζονται με τη δράση αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της και να τα συγκρίνει με τους στόχους που τέθηκαν κατά τα αρχικά στάδια της υλοποίησης, δηλαδή στο στάδιο της «Απόφασης για Δράση». 12 P Kotler and N Lee, Corporate Social Responsibility Doing the Most Good for Your Company and Your Cause Best Practices from Hewlett- Packard, Ben & Jerry’s and other leading companies. New Jersey, John Wiley & Sons, Inc Press 2005, p. 252-254

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0