Οδηγός εταιρικού εθελοντισμού για υλοποίηση δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης

| 29 Βήμα 6: Υλοποίηση της Δράσης Το τελευταίο βήμα για την ενσωμάτωση του Εταιρικού Εθελοντισμού στον σχεδιασμό δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης περιλαμβάνει την υλοποίησης της δράσης. Το βήμα αυτό αποτελεί την κορύφωση όλων των ενεργειών που έχουν προηγηθεί και τελικά είναι αυτό που χαρακτηρίζει τη δράση επιτυχημένη ή όχι. Όλα όσα σχεδιάστηκαν στα προηγούμενα βήματα θα πρέπει να υλοποιηθούν σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό. Πριν από την έναρξή της, προτείνεται να λαμβάνει χώρα ένας τελικός έλεγχος στον χώρο όπου πρόκειται να υλοποιηθεί η δράση, ώστε να γίνει επιβεβαίωση ότι όλα όσα απαιτούνται είναι διαθέσιμα. Ο Υπεύθυνος της δράσης και οι εκπρόσωποι των ενδιαφερόμενων μερών που θα συμμετάσχουν στη δράση θα πρέπει να είναι βέβαιοι ότι όλα είναι έτοιμα για την έναρξη της υλοποίησης. Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης, ο Υπεύθυνος της δράσης θα πρέπει να παρακολουθεί και να ελέγχει ότι η δράση Εταιρικού Εθελοντισμού υλοποιείται χωρίς οποιαδήποτε προβλήματα ή καθυστερήσεις και ότι οι στόχοι επιτυγχάνονται. Σε περίπτωση οποιουδήποτε προβλήματος, θα πρέπει να ενεργοποιηθούν οι μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων που έχουν καταγραφεί στο πλάνο αντιμετώπισης κρίσεων. Η εφαρμογή του Οδηγού στην επιχείρηση O Εταιρικός Εθελοντισμός αποτελεί δομικό στοιχείο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, με στόχο την ανάπτυξη μιας υπεύθυνης εταιρικής κουλτούρας, την ενδυνάμωση των σχέσεων με την τοπική και ευρύτερη κοινωνία και την προσωπική ολοκλήρωση των εργαζομένων. Γι’ αυτό κι αποτελεί σημαντικό άξονα αναφοράς της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, των πρακτικών ανάπτυξης των εργαζομένων από τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και σημείο αιχμής κάθε σχεδιαζόμενης επικοινωνιακής στρατηγικής. Οι βασικοί παράγοντες για την επιτυχή υλοποίηση προγραμμάτων Εταιρικού Εθελοντισμού είναι οι ακόλουθοι: 11 Αξιοπιστία: Η εκάστοτε σχεδιαζόμενη πρωτοβουλία πρέπει να συμβάλλει στην ενίσχυση και υποστήριξη των επιχειρηματικών στόχων της εταιρείας/οργανισμού. Όταν η εθελοντική συμβολή της εταιρείας/οργανισμού στην επίλυση των κοινωνικών προβλημάτων γίνεται μέρος της επιχειρηματικής της αποστολής, εξασφαλίζονται τόσο η βιωσιμότητα του προγράμματος, όσο και οι αξίες που η εταιρεία υποστηρίζει. 11 Διαφοροποίηση: Οι σχεδιαζόμενες δράσεις θα πρέπει να διαφοροποιούνται κάθε φορά, για να ικανοποιούν όσο το δυνατόν περισσότερες κοινωνικές ανάγκες και να κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον των εργαζομένων. 11 Συνάφεια: Πρέπει να εξασφαλίζονται οι αμοιβαίες σχέσεις ωφέλειας και συνεργασίας μεταξύ των ενδια- φερόμενων μερών και της κοινωνίας σε ό,τι αφορά το αντικείμενο της σχεδιαζόμενης δράσης και το μέγεθός της, για να εξασφαλίζεται η επιτυχής υλοποίησή της 11 . Εγρήγορση: Οι συχνές και διαρκείς επαφές και ανταλλαγές ιδεών μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών αποτελούν βασικό συστατικό της επιτυχίας των προγραμμάτων του Εταιρικού Εθελοντισμού. 11

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0