Οδηγός εταιρικού εθελοντισμού για υλοποίηση δράσεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης

| 21 l Ποιος είναι ο σκοπός και ο λόγος για την υλοποίηση της δράσης; l Πώς συνδέεται η δράση με τη στρατηγική ΕΚΕ της επιχείρησης; l Σε ποιον πυλώνα της ΕΚΕ ανήκει η συγκεκριμένη δράση (κοινωνία, περιβάλλον, εργαζόμενοι, αγορά/πελάτες); l Ποια είναι η προτεινόμενη χρονική περίοδος και τόπος, όπου θα λάβει χώρα η δράση; l Περιλαμβάνει τα χαρακτηριστικά του Εταιρικού Εθελοντισμού η συγκεκριμένη δράση (υλοποίηση από εργαζομένους, κατά τη διάρκεια εργασίας κ.λπ. ); l Ποιοι είναι οι στόχοι που επιδιώκει να πετύχει η δράση; l Με ποιους από τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ συνδέεται η δράση; l Ποια είναι τα οφέλη που αναμένονται από την υλοποίηση της συγκεκριμένης δράσης (για την επιχείρηση, τους εργαζομένους και την κοινωνία); Στο βήμα αυτό, η επιχείρηση καλείται να απαντήσει μερικά σημαντικά ερωτήματα, που θα βοηθήσουν στον σχεδιασμό μιας αποτελεσματικής δράσης. Πιο συγκεκριμένα, θα πρέπει να αποσαφηνιστούν τα παρακάτω: Βήμα 2: Προσδιορισμός Ενδιαφερόμενων Μερών της Δράσης Σύμφωνα με τη θεωρία των ενδιαφερόμενων μερών, η αναγνώριση αυτών βοηθάει την επιχείρηση να λάβει υπόψη της όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με τα ενδιαφερόμενα μέρη και να ξεκινήσει μία ουσιώδη διαδικασία διαλόγου, πριν καθορίσει το πρόγραμμα δράσης της, όσον αφορά την Εταιρική Κοινωνική της Ευθύνη. Τα εν- διαφερόμενα μέρη αποτελούν το περιβάλλον, το οποίο αλληλοεπιδρά με την επιχείρηση και ενδιαφέρεται για τις δραστηριότητές της. Μια προσέγγιση κατηγοριοποίησης των ενδιαφερόμενων μερών είναι αυτή που δια- χωρίζει τα μέρη σε εσωτερικά και εξωτερικά. Στα εσωτερικά ενδιαφερόμενα μέρη περιλαμβάνονται οι εργα- ζόμενοι, η διοίκηση, οι μέτοχοι/ιδιοκτήτες της επιχείρησης, η συντεχνία των εργαζομένων ή/και ομάδες εργαζομένων (π.χ. διοικητικά τμήματα). Στα εξωτερικά ενδιαφερόμενα μέρη περιλαμβάνονται οι προμηθευτές, οι συνεργάτες της επιχείρησης, οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς, οι πελάτες, τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, οι Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις κ.ά. (Θα πρέπει να διασφαλίζεται ότι οι ΜΚΟ που θα επιλεχθούν θα διέπονται από οικονομική διαφάνεια και χρηστή διοίκηση, όπως αυτά καθορίζονται και στη νέα νομοθεσία.) Είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μια επιχείρηση να αναγνωρίσει το σύνολο των ενδιαφερόμενων μερών της, καθώς και τα σημαντικά ζητήματα που τα απασχολούν σε σχέση με την επιχείρηση, γιατί κατ’ αυτό τον τρόπο μπορεί να τα διαχειριστεί αποτελεσματικά, σχεδιάζοντας τις κατάλληλες δράσεις.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0