ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ, τεύχος 44ο

Εθνική Φρουρά & Ιστορία 94 ΑΝΑΛΥΣΗ α. Γενικά Η βιομηχανική επανάσταση και ιδιαίτερα η μεταβιομηχανική έδωσε ώθηση μεταξύ άλλων και στη βελτίωση των μεθόδων διοίκησης - διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού που εργάζεται τόσο στις ιδιωτικές επιχειρήσεις όσο και στους διάφορους οργανισμούς, εθνικούς και πολυεθνικούς. Η ανάγκη των οικονομικών επιχειρήσεων και των γραφειοκρατικών οργανισμών να προσαρμόσουν στις δικές τους ιδιαιτερότητες και στόχους τις αντιλήψεις και πρακτικές από την τέχνη της διοίκησης - διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού που χρησιμοποιούσαν για χιλιετίες οι στρατιωτικοί, ήταν φυσικό να δημιουργήσει «κοινούς τόπους» μεταξύ ηγεσίας, διαχείρισης και διοίκησης και να αυξήσει τον βαθμό σύγχυσης σχετικά με τα χαρακτηριστικά της καθεμιάς ιδιότητας. Επίσης, παρατηρήθηκε ότι οι επιχειρήσεις αναγκάσθηκαν, κυρίως λόγω των ραγδαίων εξελίξεων και του ανταγωνισμού -τόσο στο εγχώριο όσο και στο διεθνές περιβάλλον που δραστηριοποιούνται- να αναζητούν τρόπους βελτίωσης των μεθόδων διοίκησης, διαχείρισης, ελέγχου και αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού τους. Αντίθετα, οι επαγγελματικές και γραφειοκρατικές ένοπλες δυνάμεις της ίδιας περιόδου αντιμετώπιζαν με καχυποψία κάθε πρόταση για αλλαγή στους αντίστοιχους τομείς. Ήταν, λοιπόν, αναμενόμενο να κυριαρχήσουν τόσο στον χώρο της εκπαίδευσης όσο και της καθημερινής ζωής οι ιδέες περί διοίκησης - διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού των επιχειρήσεων - οργανισμών και οι στρατιωτικοί να μετατραπούν σε απλούς μιμητές τους. Το ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον της κοινωνίας μας καθιστά το περιβάλλον εργασίας των στρατιωτικών πιο δύσκολο, πιο πολύπλοκο, πιο ανταγωνιστικό, πιο αντιφατικό, πιο δυναμικό, πιο αβέβαιο και πιο απρόβλεπτο. Σε αυτό το περιβάλλον, η επιτυχία απαιτεί ταχύτητα, ευελιξία, συνεχείς καινοτομίες, συνεχείς αλλαγές, έγκαιρη προσαρμογή και ανανέωση. Αυτά εξαρτώνται αποκλειστικά από τους ανθρώπους του οργανισμού (στρατεύματος), τις γνώσεις, τις ικανότητες, τις δεξιότητες και τις ιδέες τους, τις προσδοκίες, τα όνειρα, τη διάθεση, τον ενθουσιασμό και το πάθος, τις αξίες και τα πιστεύω τους, την υπευθυνότητα, τη δέσμευση και την αφοσίωση που αισθάνονται, τις προσπάθειες για υψηλές επιδόσεις και τα αποτελέσματα σε όλους τους τομείς. β. Εννοιολογική διάσταση Ηγεσίας και Μάνατζμεντ (Ανάλυση Όρων) (1) Leadership Leader (Ηγεσία, Αρχηγία - Ηγέτης - Ηγήτορας, Αρχηγός) 3 Η έννοια του μάνατζερ αποδίδεται στα ελληνικά από παράγωγα των λέξεων 3. Καραμπελιάς, Γ. (2015), ΗΓΕΣΙΑ - MANATZMENT (ΗΓΕΣΙΑ & ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ): Ακολουθώντας τις Εξελίξεις ή Χαμένοι στη Μετάφραση; Αθήνα.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0