Αγρότης, τεύχος 477

A Γ Ρ Ο Τ Η Σ 2 0 1 9 / T E Υ Χ Ο Σ 4 7 7 55 ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΚΑ ΝΕΑ Οι μετακινήσεις των μελισσιών, στο πλαίσιο άσκησης της νομαδικής μελισσοκομίας, αποτελούν πλέον συνήθη μελισσοκομική πρακτική για αρκετούς/ές μελισσοκόμους στον τόπο μας. Λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που εξάγονται από την αναθεώρηση του μητρώου μελισσοκόμων του Τμήματος Γεωργίας, περίπου το 78% του συνολικού αριθμού των μελισσιών στην Κύπρο μετακινούνται τουλάχιστον μία φορά κάθε έτος, ενώ στην πραγματικότητα το ίδιο μελισσοκομείο μπορεί να μετακινηθεί πάνω από τρεις ή τέσσερις φορές. Ο κάθε μελισσοκόμος προγραμματίζει τον τρόπο εκμετάλλευσης των μελισσιών του και αποφασίζει εκ των προτέρων για τις μεταφορές. Μεταφορές μελισσιών Χριστάκης Τοφαρής Λειτουργός Γεωργίας Έλενα Χριστοφόρου Επιθεωρήτρια Γεωργίας γύρης και άλλων προϊόντων κυψέλης πραγματοποιείται κυνήγι των διαφόρων ανθοφοριών, αλλά και για τη μεταφορά παραφυάδων. Κάποιες φορές ενδέχεται να γίνονται αναγκαστικές μετακινήσεις λόγω οχληρίας/ παρενόχλησης ή συνωστισμού ή προβλημάτων λεηλασίας και παραπλάνησης, ενώ μερικές φορές λόγω επικείμενου ψεκασμού ή και βανδαλισμών. Σκοπός των μετακινήσεων Μεταφορές δύνανται να πραγματοποιούνται καθόλη σχεδόν τη διάρκεια του έτους σε διάφορες περιοχές και εξαρτώνται από την εποχή και τις ανάγκες των μελισσιών. Για παράδειγμα, για την ανανέωση του πληθυσμού γίνεται μεταφορά σε φθινοπωρινές ανθοφορίες, για καλό ξεχειμώνιασμα, ανάπτυξη και ενδυνάμωση των μελισσιών στις πρώιμες ανοιξιάτικες, για σκοπούς παραγωγής μελιού, Γυρεοπαγίδα οροφής Αυτοκίνητο μεταφοράς μελισσιών Το αυτοκίνητο το οποίο χρησιμοποιείται από μια μελισσοκομική μονάδα αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για τον/την μελισσοκόμο. Το μέγεθος της πλατφόρμας και η ιπποδύναμη του οχήματος επιλέγεται ανάλογα με το μέγεθος της μελισσοκομικής εκμετάλλευσης. Ο/Η κάθε μελισσοκόμος θα πρέπει να προβαίνει σε τακτικό έλεγχο της μηχανικής κατάστασης και των ελαστικών του, καθώς και του συστήματος φορτοεκφόρτωσης, εάν και εφόσον διαθέτει. Επιπρόσθετα θα πρέπει να λαμβάνει πρόνοια για μόνιμη τοποθέτηση των μελισσοκομικών εργαλείων στο όχημα όπως ξέστρου, λαβίδας, καπνιστηρίου και καύσιμης ύλης, σχοινιών, βούρτσας, χαρτοταινιών, μικρού ψεκαστήρα νερού κ.ά. Μέτρα προστασίας κατά τις μεταφορές Το φόρτωμα και η μετακίνηση των μελισσιών γίνεται το βράδυ όταν οι μέλισσες επιστρέφουν στην κυψέλη. Η απόσταση μετακίνησης θα πρέπει να είναι πέραν των 5-6 χιλιομέτρων έτσι ώστε να απομακρύνεται το ενδεχόμενο επιστροφής των μελισσών στην παλαιά τους τοποθεσία. Πριν τη μετακίνηση ο μελισσοκόμος θα πρέπει να προετοιμάσει και να ελέγξει σχολαστικά τα μελίσσια που θα μεταφέρει με το φως της ημέρας. Θα πρέπει να προβαίνει σε ατομικό δέσιμο του κάθε μελισσιού/ορόφων και να ελέγχει για την ύπαρξη τυχόν ρωγμών ή οπών στα ξύλινα μέρη των κυψελών ή ορόφων, τροφοδοτών, καπακιών, εισόδων κ.λπ . Επίσης, θα πρέπει να γίνεται έλεγχος των σήτων αερισμού και σε περίπτωση που αυτές έχουν κλείσει με πρόπολη να γίνεται διάνοιξή τους ή αλλαγή τους για τον καλύτερο αερισμό του μελισσιού κατά τη μεταφορά.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0