Glyn Hughes 1931 - 2014

70 Επιπλέον, εκείνη την περίοδο ο Γκλυν θυμάται να βιώνει για πρώτη φορά τα έντονα χρώματα στη ζωγραφική – ειδικά σε μια γκαλερί στο Wakefield, όπου, όπως έλεγε, «είδε έναν πίνακα του Patrick Heron (1920–1999) και ένα αφηρημένο έργο σε μπλε χρώματα από έναν άλλο καλλιτέχνη το όνομα του οποίου δεν μπορούσε να θυμηθεί». Ως παιδί στην Ουαλία, ο Γκλυν Χιουζ θυμάται τον παππού του, ο οποίος εργαζόταν ως πλακάς, να τον μαθαίνει πώς να χρησιμοποιεί το μυστρί, γεγονός στο οποίο αποδίδει τις χαρακτηριστικές κινήσεις του καρπού, που αργότερα βρήκε χρήσιμες για το άπλωμα της μπογιάς στον καμβά με τη σπάτουλα, ή για την τοποθέτηση ζεστού κεριού στο ύφασμα κάνοντας μπατίκ. Εντοπίζει επίσης το ενδιαφέρον του για τα υφάσματα στην παιδική του ηλικία, όταν έπαιζε με κουβάρια από τεχνητό μετάξι και κομματάκια από ρεγιόν που έφερνε στο σπίτι ο πατέρας του από το εργοστάσιο Courtaulds όπου εργαζόταν. 1 Παρά το γεγονός ότι ήταν κυρίως ζωγράφος, ήταν η τεχνική του μπατίκ που τον προσέλκυσε αρχικά ως μέσο για τη δημιουργία αφηρημένων και παραστατικών έργων. Το ενδιαφέρον αυτό προήλθε από την ανταλλαγή ενός δικού του παστέλ με ένα όμορφο μπατίκ από τη Σρι Λάνκα, που του δόθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 από την Imogen Kannangara. Ο Γκλυν θυμάται επίσης ότι κοιμήθηκε στα χωράφια, σκεπασμένος με δύο από τα καλύτερα μπατίκ που είχε κατά τη διάρκεια του πολέμου του 1974, όταν μετέφερε τον βαφτιστικό του, Σώτο Φλωρίδη, από την Αμμόχωστο στη Λεμεσό. Ο Γκλυν ονόμαζε το μπατίκ «τέχνη κατάλληλη για να φύγεις μαζί της» και πέρασε αρκετά χρόνια χρησιμοποιώντας αυτό το μέσο,​ όταν, μέσα στη δίνη των γεγονότων μετά το 1974, ήταν άνεργος και δεν μπορούσε αγοράσει χρώματα ζωγραφικής. 1 Η Courtaulds ήταν βρετανική βιομηχανία κατασκευής υφασμάτων, ενδυμάτων, τεχνητών ινών και χημικών προϊόντων. Ιδρύθηκε το 1794 και σταδιακά έγινε η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής τεχνητών ινών στον κόσμο πριν διασπαστεί το 1990 σε διαφορετικές εταιρείες.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0