Glyn Hughes 1931 - 2014

42 τον Χιουζ να αρχίσει ένα έργο με άμμο και μπογιά την ώρα του γεύματος. Το έργο ήταν παραστατικό. Ο Σάββα το είδε και το ίδιο βράδυ στο στούντιό του εργάστηκε πάνω σε ένα εντελώς αφηρημένο έργο με άμμο, σακούλες και μπογιά. Έδωσε και αυτός στον πίνακά του το όνομα Ο Αθλητής και το γεγονός αυτό πυροδότησε μια ζωντανή και εμπνευσμένησυζήτησημεταξύ των δύο καλλιτεχνών. Ο Χιουζ είχε δει τον πραγματικό αθλητή, αλλά ο Σάββα είχε δει μόνον τον πίνακά του Χιουζ. Στις γραπτές αφηγήσεις του ο Χιουζ θυμάται ότι «Οι συζητήσεις που είχαμε μας θύμιζαν αυτές που κάναμε κατά τη διάρκεια των γευμάτων στο πανεπιστήμιο και έδωσαν νόημα και αξία στη σχέση μας σε ένα πολύ προσωπικό επίπεδο». 51 Όπως φαίνεται, ο Μάιος του 1963 ήταν κομβικός στην ιδιότυπη και στενή σχέση των δύο δημιουργών. Ο Χιουζ αναφέρει σχετικά: «Θυμάμαι που του πέταξα ένα μικρό κομμάτι από σακούλα. Είχε πάνω του έναν μαύρο κύκλο που τον έκανα επί τόπου. Παρόλο που τη χρησιμοποίησε, μου είπε κατηγορηματικά ότι η περίοδος με τις σακούλες είχε τελειώσει και πως ήταν ήδη κάπου αλλού. Έβαλε το έργο στην τσάντα μου για να θυμάμαι το τέλος αυτό». 52 Τον Ιούλιο του 1963, ο Χριστόφορος Σάββα επισκέφθηκε το Ισραήλ και το φημισμένο κιμπούτς Ein Harod, όπου βρίσκεται ένα από τα μεγαλύτερα μουσεία τέχνης του Ισραήλ. Εκείνο τον καιρό άρχισε να αλληλογραφεί με τη Christine Waterhouse, την οποία παντρεύτηκε τον Νοέμβριο του 1964. Στις αρχές του 1965, η Απόφασις έκλεισε οριστικά και ο Σάββα με τη γυναίκα του μετακόμισαν στην οδό Βυζαντίου 2, παρόλο που ο Σάββα συνέχισε για βιοποριστικούς λόγους να εργάζεται στην ταβέρνα «Απόφαση». 53 Τον Σεπτέμβριο του 1965 γεννιέται το πρώτο του παιδί, η Κίκα. 54 Ο Χιουζ θυμάται χαρακτηριστικά: «Τότε τον έχασα για κάποιο χρονικό διάστημα. Τα χρώματά μου άλλαξαν. Τοποθετούσα αντικείμενα, πουκάμισα και εφημερίδες στα έργα μου, κάτι που με οδηγούσε πολιτικά στη δουλειά μου της δεκαετίας του 1970... χωρίς τον Σάββα. Έκανα τις δικές μου Γκουέρνικες, χρησιμοποιώντας τη δική μας ναΐφ φιγούρα. Η συνέργεια με τον Σάββα, που έφερε στην επιφάνεια τόσα πολλά, με οδηγούσε σε πιο καλλιτεχνικές Εικόνα 2 . Χριστόφορος Σάββα, Ο Αθλητής , 1962, μικτή τεχνική, 39x125εκ. Φωτογραφία του Χρίστου Αβρααμίδη, Κρατική Συλλογή Σύγχρονης Τέχνης, Λευκωσία, Κύπρος. Figure 2 . Christoforos Savva, The Athlete , 1962, mixed media, 39x125cm. Photograph by Christos Avraamides, State Collection of Contemporary Art, Nicosia, Cyprus.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0