Glyn Hughes 1931 - 2014

262 No. 42 Christoforos Savva, Ayios Theodoros – Souvla , 1962, mixed media, 60x25x5cm Αρ. 42 Χριστόφορος Σάββα, Άγιος Θεόδωρος – Σούβλα, 1962, μικτή τεχνική, 60x25x5εκ. The sunlight was so Mediterranean on our way to Ayios Theodoros. The light in a place is reflected according to the terrain and the atmosphere is adjusted accordingly. Cyprus light is glorious and the place becomes a paradise of the lovers of nature and/or those who want to mark its existence. ...We stopped to eat in a nearby village. Savva made a very fine small drawing of pork souvla while we were waiting for our lunch in the tavern (Νο. 43) . The man was turning the animal over the heat and I was paying more attention to the heat waves that were deforming the background... giving a very contemporary image of an olive tree in the background. Savva had this ability of giving higher aesthetic values to everyday images. ...I suggested to the owner, with a posh English accent, to accept the drawing for payment because one day it would be worth a lot of money. He took it as a joke, smiled and brought us the bill... thankfully, thinking back, as I bought lunch and I kept the drawing... all of course in a jokey manner but with a deadly serious result. Savva and I used to exchange art for services often and we didn’t mind because it was like selling cheaper but art was circulating at the same Καθοδόν προς τον Άγιο Θεόδωρο, το φως του ήλιου ήταν εντελώς μεσογειακό. Το φως σε ένα μέρος αντανακλάται σύμφωνα με το έδαφος και η ατμόσφαιρα προσαρμόζεται αναλόγως. Το φως της Κύπρου είναι λαμπρό και ο τόπος γίνεται ένας παράδεισος για τους λάτρεις της φύσης και/ή για όσους θέλουν να σηματοδοτήσουν την ύπαρξή του. ...Σταματήσαμε για φαγητό σε ένα κοντινό χωριό. Καθώς περιμέναμε στην ταβέρνα να μας σερβίρουν το μεσημεριανό μας, ο Σάββα έκανε ένα πολύ ωραίο, μικρό σχέδιο της σούβλας χοιρινού κρέατος (Αρ. 43 ). Καθώς ο άντρας γύρναγε το ζώο πάνω από τη φωτιά, εγώ εστίασα την προσοχή μου στην αντανάκλαση της φλόγας που αλλοίωνε το σκηνικό στο φόντο... δίνοντας μια πολύ σύγχρονη εικόνα ενός ελαιόδεντρου στο βάθος. Ο Σάββα είχε μια ικανότητα να αναβαθμίζει αισθητικά εικόνες της καθημερινότητας. ...Με επιτηδευμένη αγγλική προφορά, πρότεινα στον ιδιοκτήτη να δεχτεί το σχέδιο για πληρωμή επειδή μια μέρα θα άξιζε πολλά χρήματα. Το πήρε ως αστείο, χαμογέλασε και μας έφερε τον λογαριασμό... ευτυχώς, τώρα που το σκέφτομαι, αφού αγόρασα το μεσημεριανό μας και κράτησα το σχέδιο... βέβαια τα πάντα χάριν αστεϊσμού αλλά με ένα ιδιαίτερα σοβαρό αποτέλεσμα. Ο Σάββα και εγώ συνηθίζαμε να ανταλλάζουμε συχνά έργα μας για υπηρεσίες που μας προσέφεραν και αυτό ήταν κάτι που δεν μας πείραζε αφού ήταν σαν να τα πωλούσαμε φθηνότερα και ταυτόχρονα γινόταν μια ανακύκλωση της τέχνης. Οι πωλήσεις των έργων μας στις εκθέσεις δεν ήταν πολλές, έτσι, γενικά, όταν εκτιμούσαν την τέχνη μας δεν δυσκολευόμασταν να δώσουμε έργα μας. Δεν συμβαίνει το ίδιο με τους καλλιτέχνες σήμερα. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν το τέλος με τη σούβλα. Την ίδια μέρα, μετά το μεσημεριανό, ο Σάββα ασχολήθηκε περαιτέρω με το έργο που είχε σχεδιάσει, δουλεύοντας πάνω σε ένα επίπεδο πλακάζ με μικτά υλικά –σακούλα,

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0