Glyn Hughes 1931 - 2014

259 Αρ. 39 Χριστόφορος Σάββα, Άγιος Θεόδωρος Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΜΟΥ , 1962, μικτή τεχνική σε πλακάζ, 130x85εκ. No. 39 Christoforos Savva, Ayios Theodoros Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΙΣ ΜΟΥ , 1962, mixed media on board, 130x85cm ... Αλλά τι σχέση έχουν όλα αυτά με τον Ντυσάν; Σε μία από τις εξορμήσεις μας στην ύπαιθρο έξω από τον Άγιο Θεόδωρο, ο Σάββα βρήκε σε έναν αχυρώνα δύο παρόμοια αντικείμενα (ίσως να ήταν μέρη μιας παλιάς σέλας γαϊδάρου). Το ένα είχε το σχήμα πιστολιού του 17ου αιώνα. Ο Σάββα το τοποθέτησε σε μια ξύλινη βάση, στηρίζοντάς το σε δύο καρφιά και το ονόμασε Επανάσταση . Τον ρώτησα αν ήταν διατεθειμένος να το υπογράψει και το έκανε απρόθυμα. Το ότι το έκανε είχε ενδιαφέρον, γιατί έτσι προκάλεσε μια εσωτερική αναταραχή. Με την πράξη του αυτή δημιουργούσε ένα readymade. Όμως, ο Σάββα δεν ήταν ικανοποιημένος μόνο με αυτό και έπρεπε να το συμπληρώσει με ένα έργο, το οποίο ζωγράφισε το ίδιο βράδυ. Βλέποντας το αποτέλεσμα την άλλη μέρα στο στούντιό του συνειδητοποίησα πως η συνέργειά μας ωθούσε τα πράγματα προς τη ...but what about Duchamp? In one of our excursions to the countryside outside Ayios Theodoros, Savva found in a barn two similar objects (perhaps being part of an old donkey saddle). One had the shape of 17th century pistol. Savva placed it on a wooden base, resting on two nails, and called it Revolution . I asked him whether he was prepared to sign it and he did so reluctantly. It was interesting that he did because he thereby provoked an inside turbulence. The action was giving rise to a readymade. Savva was not ready to be content with this alone and he had to complement this with a picture that was executed the same evening. Seeing the result the other day in his studio, I came to realize that our synergy was pushing things in the right direction. Savva produced a

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0