Glyn Hughes 1931 - 2014

248 Μάιος 1961 Γκαλερί Απόφασις (οδός Απόλλωνος) Επισκεφθήκαμε και οι δύο το μουσείο Πικάσσο στην Αντίμπ της νοτιανατολικής Γαλλίας. Νομίζω πως ο Σάββα ήταν εκεί στα μέσα της δεκαετίας του 1950. Τον πρώτο καιρό της γκαλερί Απόφασις, λίγες ημέρες πριν από την έκθεση του Κάσιαλου, κοίταζα ένα από τα χαρακτικά του Σάββα, που ήταν κολλημένο στον τοίχο της γκαλερί, και απεικόνιζε έναν πίνακα ζωγραφικής του Πικάσο. Μου είπε ότι το έκοψε από ένα περιοδικό, που, αν θυμάμαι καλά, ονομάζεται Verve , το 1948. Ήταν μια αυθεντική ηλιοτυπία, που εκδόθηκε σε περιορισμένο αριθμό, ενός πίνακα του Πικάσσο του 1946 με τίτλο Το αγόρι με τον διπλό αυλό ( Αρ. 29β ). Βρήκε το περιοδικό στη βιβλιοθήκη του Heatherley College στην Αγγλία. Ο ίδιος σχολίασε ότι δεν είπε σε κανέναν γι’ αυτόν τον «δανεισμό» και γέλασε. Είπε επίσης ότι το χαρακτικό ήταν σε πολύ λεπτό γαλλικό χαρτί και ότι το ύφος της τον ενθάρρυνε τότε για όλα αυτά που ακολούθησαν. Το θυμάμαι καλά αυτό, γιατί ένας αγαπητός οικογενειακός φίλος από το Φλιντ ήταν δάσκαλος σε αυτό το κολλέγιο και ο Σάββα τον θυμόταν καλά· έτσι κατά κάποιον τρόπο ήμασταν συνδεδεμένοι από τότε, από τα τέλη της δεκαετίας του 1940, αν και συναντηθήκαμε πολύ αργότερα στη ζωή. Αυτή η εικόνα και οι αναμνήσεις μας από εκείνα τα χρόνια, μας ενέπνευσαν άμεσα στο να φτιάξουμε δύο γλυπτά σε δύο κομμάτια χοντρού και επίπεδου ξύλου που βρήκαμε καθώς καθαρίζαμε τον κήπο της γκαλερί, όταν προετοιμαζόμασταν για την έκθεση Κάσιαλου May 1961 Apophasis Gallery (Apollo Street) We have both visited the Picasso museum in Antibes, southeastern France. I think Savva was there in the mid fifties. In the early times of Apophasis Gallery, a few days before the Kashialos exhibition, I was staring at one of Savva’s prints of a Picasso painting, which was stuck on the wall of the gallery. He told me that he cut it off from a magazine, if I remember correctly, called Verve , in 1948. It was an original limited edition heliogravure reproduction of a 1946 painting by Picasso entitled The boy with the double flute ( Νο. 29b ). He got hold of the magazine at the library of Heatherley College in England. He commented that he did not tell anyone of this “borrowing” and he laughed. He also said that the print was made out of very fine French paper, and that the style had encouraged him then for all that followed. I recall this well because a dear family friend from Flint was a teacher at that college and Savva remembered him well so we were sort of connected from the late forties, although we had met much later in life. This picture and our recollection of those times inspired us both there and then to sculpture a couple of pieces of flat thick wood that we had found when we cleaned the garden of the gallery a few days back while preparing for the Kashialos exhibition at 44 A Apollo St. We got some tools and we worked each our own way into the wood. My piece was very much of a double flute abstract landscape that Savva loved.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0