Εθνική Φρουρά & Ιστορία, τεύχος 42ο

αποσπάσματα Σουηδίας, Ιρλανδίας, Δανίας και Φινλανδίας και ένα αυστριακό στρατιωτικό νοσοκομείο 82 . Συνολικά μέχρι τις 8 Ιουνίου 1964 το δυναμολόγιο της UNFICYP αριθμούσε 6.411, ενώ τη σκυτάλη της διοίκησης ανέλαβε από τον Gyani ο, επίσης Ινδός, στρατηγός Kadandera Subayya Thimayya 83 . Ο πρώην διοικητής της βρετανικής Δύναμης Ανακωχής στρατηγός Michael Carver (ο οποίος είχε αναλάβει από τον Young τον Φεβρουάριο 84 ) διορίστηκε υποδιοικητής της UNFI- CYP 85 μέχρι τη μετάθεσή του στο βρετανικό Υπουργείο Άμυνας τον Σεπτέμβριο του 1964 86 . Η δύναμη του ΟΗΕ ήταν μια μέση λύση για τα δυτικά συμφέροντα, αφού αποτελείτο από ουδέτερα ευρωπαϊκά κράτη και κράτη-μέλη της Κοινοπολιτείας 87 . Στο πλαίσιο της εποχής το Ψήφισμα 186 ήταν μια επιτυχία για τους Έλληνες Κυπρίους, διότι ήταν μια έμμεση απόρριψη από τη διεθνή κοινότητα της τουρκική διχοτομικής συμπεριφοράς 88 . Επιπλέον η επικύρωση της θεσμικής συνέχισης του Κυπριακού Κράτους έδωσε στην Αστυνομία και τη Χωροφυλακή, δύο θεσμούς που βρίσκονται στον σκληρό πυρήνα της κρατικής κυριαρχίας, επιπλέον αναγνώριση και εγκυρότητα, νοουμένου πως πλέον στελεχώνονταν μόνο από Έλληνες, καθώς οι αποσκιρτήσαντες Τούρκοι αστυφύλακες και χωροφύλακες, που ήταν ενταγμένοι στην ΤΜΤ, είχαν δημιουργήσει δική τους «αστυνομία» εντός των θυλάκων. Με αυτό τον τρόπο η διεθνώς νομιμοποιημένη διά του Ψηφίσματος 186 θεσμική Αστυνομία 89 έγινε η «σπονδυλική στήλη ασφάλειας» για το κυπριακό «χαώδες οικοδόμημα ασφαλείας», που περιελάμβανε τους διάφορους παραστρατιωτικούς σχηματισμούς εθελοντών πολιτών, δίδοντάς τους την απαραίτητη «ομπρέλλα νομιμότητας 90 ». Η UNFICYP ήταν η πρώτη ειρηνευτική αποστολή που έδρασε αποκλειστικά στο έδαφος ενός κράτους, αφού η ένοπλη σύγκρουση ήταν πρωτίστως μεταξύ ομάδων 68 ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΥΧΟΣ 42 Ο ΙΟΥΛΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018 82. UN Document S/5679, 2 Μαΐου 2964. 83. United Nations (1996)…, σσ. 152-153. 84. Packard (2008)..., σσ. 6, 161-162. 85. UN Document S/5579, 2 Μαΐου 2964. 86. Telegraph (11/12/2001), “Field Marshal Lord Carver”, https://www.telegraph.co.uk/news/obituaries/1364911 / Field-Marshal-Lord-Carver.html 87. James, A, (1989), “The UN Force in Cyprus”, International Affairs , Vol. 65 (3), pp. 481-500. James, A. (1998), “Reluctant Heroes: Assembling the United Nations Cyprus Force, 1964”, International Journa l, Vol. 53 (4), pp. 733-752. 88. Hoffmeister, F. (2006), Legal Aspects of the Cyprus Problem: Annan Plan and EU Accession , Leiden: Martinus Nijhoff Publishers, p. 28. Mirbagheri (1998)… Coufoudakis, V. (1977), “United Nations Peacekeeping and Peace- making and the Cyprus Question”, The Western Political Quarterly , Vol. 29 (3), pp. 457-473. 89. Με βάση τον περί Αστυνομίας (Τροποποιητικό) Νόμο 21/64 τα Σώματα Ασφαλείας της Αστυνομίας και της Χωροφυλακής συγχωνεύονται σε ένα ενοποιημένο Σώμα, γνωστό ως «Αστυνομική Δύναμη Κύπρου» τον Ιούνιο του 1964. Λαγός, Κ. & Δημητρίου, Σ. (2014), «50 Χρόνια Πριν…», Αστυνομικά Χρονικά , τ. 3, σσ. 20-21. 90. Καούλλας, Λ.Γ. (2015), «Το Έλλειμμα Ασφάλειας και η Κοινωνικοποίηση του Μονοπωλίου της Βίας κατά την Κρίση του 1963 - 64: Μια Πρώτη Θεωρητική Προσέγγιση», Εθνική Φρουρά & Ιστορία , τ. 35, σσ. 30-48. Kaoullas, L.G. (2017), “Cyprus, 1963 - 64: a new conceptual framework for chaotic security structures and momentous phases in polity ‐ building”, PhD thesis in Criminology, School of Law, University of Edinburgh.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0