Εθνική Φρουρά & Ιστορία, τεύχος 42ο

δικαιοδοσίας όπου μπορεί να δράσει, αλλά κυρίως στα εθνικά συμφέροντα των υφιστάμενων κρατών 19 , τα οποία αρνούνται να απεμπολήσουν το μονοπώλιο της έννομης φυσικής βίας εντός των συνόρων τους και του δικαιώματος αυτοάμυνας. Βέβαια αξίζει να σημειωθεί πως, πέραν των πιο πάνω, οι απόψεις για το ηθικό και πολιτικο-διπλωματικό περιεχόμενο της «Νέας Παγκόσμιας Τάξης» διίστανται, ιδίως αν ληφθεί υπόψη το απρόβλεπτο και ρευστό πλαίσιο που δημιουργεί η δημογραφική, ηλεκτρο-ψηφιακή και κοινωνικο-οικονομική «Παγκοσμιοποίηση 20 » αλλά και την αναπόδραστη αλληλεπίδραση των δύο προηγούμενων φαινομένων με τις διάφορες φιλοσοφικο-μεταφυσικές αναζητήσεις ή τάσεις του διεθνούς κινήματος της «Νέας Εποχής 21 ». Σύμφωνα με τα πιο πάνω, αναπόδραστα προκύπτουν προκλήσεις και για το επιμέρους ζήτημα που πραγματευόμαστε, δηλαδή ενός εν δυνάμει εκτελεστικού βραχίονα διεθνούς ασφάλειας, που θα έχει μια παγκόσμια διακυβέρνηση. Μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο δημιουργήθηκε η Κοινωνία των Εθνών, η οποία χρεωκόπησε όταν ξεκίνησε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος. Έτσι, τη δεκαετία του 1930, ο Λόρδος David Davies, ιδρυτής της New Commonwealth Society, πίεζε για τη δημιουργία «αμερόληπτου δικαστηρίου με τη δική του διεθνή αστυνομική δύναμη, για να επιβάλλει διεθνή δικαιοσύνη» με φιλελεύθερα πρότυπα 22 . Με περισσότερη προετοιμασία, μετά το τέλος του Β΄ Π.Π. δημιουργήθηκε ο ΟΗΕ 23 , αλλά ο Ψυχρός Πόλεμος και η αντιπαλότητα μεταξύ ΗΠΑ και ΕΣΣΔ έκανε αδύνατη και πάλι τη δημιουργία μιας ενιαίας αστυνομικής ή στρατιωτικής δύναμης υπό τον έλεγχο του φιλελεύθερου διεθνούς οργανισμού. Έτσι, όπως θα δούμε, υιοθετήθηκε το εξελικτικό μοντέλο, μέσα από τις ειρηνευτικές επιχειρήσεις, με τη σύμφωνο γνώμη 58 ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΥΧΟΣ 42 Ο ΙΟΥΛΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018 18. Η Interpol, που ιδρύθηκε το 1923, είναι πρωτίστως υπηρεσία συνεργασίας και ανταλλαγής πληροφοριών και όχι εκτελεστικό όργανο κάποιας παγκόσμιας ή υπερεθνικής οντότητας. Interpol, “History”, https://www.interpol.int/ About-INTERPOL/History. 19. Plouffe, W.C. (1996), “Sovereignty in the New World Order: The Once and Future Position of the United Stattes, a Merlinesque Task of Quasi-Legal Definition”, Tulsa Journal of Comparative and International Law , Vol. 4 (1), pp. 49-86. 20. Kinnvall, C. (2004), “Globalization and Religious Nationalism: Self, Identity, and the Search for Ontological Se- curity”, Political Psychology , Vol. 25 (5), pp. 741-767. Ghai, D. (1997), “Economic Globalization, Institutional Change and Human Security”, in S. Lindberg & Á. Sverrisson (eds), Social Movements in Development: Interna- tional Political Economy Series, London: Palgrave Macmillan. Καούλλας, Λ.Γ. (2017), «#COGSEC - Εισαγωγή στη “Γνωστική Ασφάλεια”», Εθνική Φρουρά & Ιστορία , τ. 40, σσ. 92-105. 21. Kyle, R. (1995), “The Political Ideas of the New Age Movement”, Journal of Church and State , Vol. 37 (4), pp. 831-848. Satin, M. (1979), New Age Politics: Healing Self and Society , 3 rd ed., New York: Dell Publishing. Rose, S. (1979), Orthodoxy and the Religion of the Future , 2 nd Ed., Platina, CA: St Herman of Alaska Brotherhood. Noebel, D.A. (2006), Under standing the Times: The Collision of Today’s Competing Worldviews , 2nd Ed., Manitou Springs, CO: Summit Press. 22. Porter, D. (1989), “David Davie: A Hunter after Peace”, Review of International Studies , Vol. 15 (1), σσ. 27-36. 23. Clavin, P. (2013), “The Architecture of the New World Order, 1944-1945”, in P. Clavin (ed.), Securing the World Economy , Oxford: Oxford University Press. Rosenboim, O. (2017), The Emergence of Globalism: Visions of World Order in Britain and the United States, 1939-1950 , Princeton, NJ: Princeton University Press.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0