Εθνική Φρουρά & Ιστορία, τεύχος 42ο

αντιλαμβάνονται ότι οι υφιστάμενοί τους έχουν συγκεκριμένες δεξιότητες, τις οποίες, πιθανόν, δεν έχουν οι ίδιοι στον αυτό βαθμό. Γι’ αυτό πρέπει να θέτουν τον εαυτό τους, μάλλον, ως παράδειγμα χαρακτήρα και νοημοσύνης παρά δεξιοτεχνίας και γνώσης. Παράλληλα πρέπει να συνεχίζουν να βελτιώνονται οι ίδιοι, να αναπτύσσουν ικανότητες κριτικής και ανάλυσης των δεδομένων αλλά και της σύνθεσης των παραγόντων, των διαθεσίμων στοιχείων και πληροφοριών, με τρόπο που επιτρέπει την αντιμετώπιση ασαφών και πολύπλοκων καταστάσεων και εξασφαλίζει την υποστήριξη του έργου του προϊσταμένου τους. Ταυτόχρονα πρέπει να καθοδηγούν τους υφισταμένους τους προς την κατεύθυνση της γεωπολιτικής και στρατηγικής, της μελέτης της ιστορίας, της εξέλιξης της επιστήμης και της τεχνολογίας, χωρίς να παραλείπεται η ενίσχυση του φρονήματος και η εφαρμογή των αρχών και αξιών του στρατεύματος. Αυτοί οι ηγέτες πρέπει να αποτελούν τους “μέντορες” για τους αξιωματικούς χαμηλότερου βαθμού, τους υπαξιωματικούς και τους οπλίτες. Είναι αυτοί που διακρίνουν, εμπνέουν, συμβουλεύουν και προετοιμάζουν τους μελλοντικούς ηγέτες. Όπλα τους ο χαρακτήρας τους, η παρουσία τους και η νοημοσύνη τους. Ανώτερο Επίπεδο Τα στελέχη του επιπέδου αυτού αποτελούν την ενσάρκωση της εξειδίκευσης και της σοφίας και της εμπειρίας των Ενόπλων Δυνάμεων. Αυτοί οι ηγέτες λειτουργούν, μόνιμα σχεδόν, σε Διακλαδικό, Πολιτικο-στρατιωτικό, Διυπηρεσιακό, Διυπουργικό και Διεθνές/ Πολυεθνικό περιβάλλον και ηγούνται ανθρώπων που 19 ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΗΓΕΤΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0