Εθνική Φρουρά & Ιστορία, τεύχος 42ο

οικογένεια και το σχολείο, πρέπει να προσφέρουν από νωρίς στα παιδιά ανθρωπιστική παιδεία, ώστε να καλλιεργούνται ηθικοπνευματικά και να αποκτούν οικολογική συνείδηση. Αν οι γονείς και οι καθηγητές απομακρυνθούν από την χρησιμοθηρική αντίληψη και μέσω ουσιαστικού διαλόγου προσπαθήσουν να μεταλαμπαδεύσουν στα παιδιά την ευαισθησία και την καλαισθησία για θέματα που αφορούν την ίδια τη φύση, μόνο τότε οι ερχόμενες γενεές θα έχουν πλήρη επίγνωση των πράξεών τους και μόνο τότε θα μπορούν να ατενίζουν με αισιοδοξία το μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί πως το εκπαιδευτικό σύστημα διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μείωση της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Καταρχάς, όλα ανεξαιρέτως τα εκπαιδευτικά ιδρύματα θα πρέπει να οδηγούν τους μαθητές σε δημιουργικές δραστηριότητες, όπως τη δενδροφύτευση ή τη συμμετοχή στο πρόγραμμα «Τηγανοκίνηση» , που στόχο έχουν την προστασία του περιβάλλοντος. Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού, στα πλαίσια της προσπάθειάς του για ανάπτυξη της δημιουργικότητας των μαθητών αλλά και προστασίας της φύσης, θα πρέπει να διοργανώνει μαθητικούς διαγωνισμούς. Οι διαγωνισμοί μπορούν να αφορούν την κατασκευή μηχανών που θα κινούνται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αυτό συμβάλλει αφενός στην αυτενέργεια των μαθητών και αφετέρου στη συνειδητοποίηση της στροφής στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, οι οποίες είναι φιλικές προς το περιβάλλον. 130 ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΥΧΟΣ 42 Ο ΙΟΥΛΙΟΣ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2018 Η Τηγανοκίνηση είναι η νέα περιβαλλοντική έννοια που εδώ και λίγο καιρό απασχολεί περιβαλλοντικές ομάδες, κοινωνικά σύνολα και σχολεία στην Κύπρο.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0