Εθνική Φρουρά & Ιστορία, τεύχος 42ο

Για τον λόγο αυτό πρέπει η εκπαίδευση για την ανάπτυξη των ηγετών μας να είναι εντατική και υψηλού επιπέδου. Πρέπει να μαθαίνουμε πιο γρήγορα, να κατανοούμε καλύτερα και να προσαρμοζόμαστε με μεγαλύτερη ταχύτητα. Αρχές Ανάπτυξης ηγετών Για να αναπτύξουμε ηγέτες έτοιμους για το μελλοντικό περιβάλλον ασφάλειας, θα πρέπει να φροντίσουμε ώστε «η προπόνηση (προετοιμασία) να είναι πιο σκληρή από το παιχνίδι (επιχειρήσεις)» . Η ισορροπία μεταξύ των Πυλώνων Ανάπτυξης Ηγετών απαιτεί την πρόβλεψη 3 χρονοδιαγράμματος, την εκπόνηση καινοτόμων προγραμμάτων και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την εκπαίδευση και την ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των στελεχών, σε συνδυασμό με την παροχή των ευκαιριών για την εφαρμογή της γνώσης και την απόκτηση εμπειριών καθόλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους. Το μέλλον μας προκαλεί και μας καλεί να αναβαθμίσουμε και να εμπλουτίσουμε την εκπαίδευση και την παιδεία των ηγετών μας μέσω της αξιοποίησης της τεχνολογίας και της εισαγωγής νέων μεθόδων, ώστε να αναπαράγουμε, κατά την εκπαίδευση, τις συνθήκες των υβριδικών απειλών και την πολυπλοκότητα της μάχης. Για τον σκοπό αυτό θεσπίζονται αρχές, στις οποίες θα πρέπει να βασίζονται η πολιτική, οι αποφάσεις, οι διαδικασίες και τα έργα που σχετίζονται με την ανάπτυξη των ηγετών των Ενόπλων μας Δυνάμεων, ώστε να προετοιμάσουμε ηγέτες με τις απαραίτητες ιδιότητες και χαρακτηριστικά, ικανούς ν’ ανταποκριθούν σ’ ένα διαρκώς εξελισσόμενο, περίπλοκο και ανταγωνιστικό περιβάλλον. Διά Βίου Εκπαίδευση και Βελτίωση των Στελεχών. Η Εθνική Φρουρά, ως οργανισμός του οποίου η λειτουργία στηρίζεται στην ηγεσία του, πρέπει να δημιουργήσει και να συντηρεί, με αποφάσεις, έργα και δράσεις, τη δυνατότητα για μάθηση καθόλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας των στελεχών της. Οι διοικήσεις θα πρέπει ν’ ανταποκριθούν σ’ αυτή τη δέσμευση/ πρόκληση, να αναγνωρίσουν και να προβάλλουν την αξία της μελέτης, της μάθησης και της επιμόρφωσης και να παροτρύνουν τους υφισταμένους τους προς την κατεύθυνση αυτή, ως ένα βασικό μέσο για την υλοποίηση των ατομικών στόχων και προσδοκιών τους. Κάθε στέλεχος πρέπει να αντιλαμβάνεται ότι η σταδιοδρομία (καριέρα) είναι και Ατομική Ευθύνη και η επιτυχία της εξαρτάται, πέραν των άλλων παραγόντων, και από το επίπεδο της προσωπικής συνεισφοράς. 11 ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΗΓΕΤΩΝ 3. Το διοικείν εστί προβλέπειν. Αλκιβιάδης, 450-404 π.Χ., Αθηναίος πολιτικός & στρατηγός.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0