ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ, τεύχος 41ο

επικοινωνούν με τους πολίτες και τα στελέχη τους 30 , το πώς διαχειρίζονται κρίσεις 31 , αλλά και το πώς αντιμετωπίζουν την επιρροή εξτρεμιστών 32 και την αντίπαλη προπαγάνδα και τα αφηγήματα 33 . Ο Συνταγματάρχης Glenn Voelz του Αμερικανικού Στρατού, ειδικός σε θέματα πληροφοριών, έχει χαρακτηρίσει την ψηφιακή-διαδικτυακή επίδραση ως “iWar”, με βασικούς πυλώνες την εξατομίκευση, την ταυτότητα και την πρόσβαση και ανάλυση πληροφοριών, «οι οποίοι αντικατοπτρίζουν ένα νέο επιχειρησιακό παράδειγμα 34 » . Το ίδιο ισχύει και για τα εσωτερικά ακροατήρια. Στην εποχή της «εκδημοκρατικοποίησης» των μέσων επικοινωνίας, ή προώθηση ενός «στρατιωτικού αφηγήματος» είναι υποχρεωτική για τη διατήρηση των θετικών σχέσεων στρατού-κοινωνίας 35 . Η επίσημη παρουσία των IDF στο συμβατικό διαδίκτυο είναι η ιστοσελίδα της IDF (www.idf.il ), που υπάρχει στα εβραϊκά, αγγλικά, γαλλικά και ισπανικά 36 . Αυτή είναι ταυτόχρονα και η «πύλη» προς τα «νέα μέσα» . Η ISU έχει παρουσία σε όλες τις σημαντικές πλατφόρμες. Στο Twitter (@IDFSpokesperson) και στο Facebook (@idfonline) ανεβαίνουν σύντομες αναρτήσεις, μικρά, περιεκτικά βίντεο και φωτογραφίες. Από παλιά υπάρχει παρουσία στο Flickr (@idfonline), στο Pininterest (@idfonline) και στο Instagram (@idf). Εκεί η έμφαση είναι φυσικά στην εικόνα. Αξίζει να τονισθεί πως κάνουν θραύση στα ΜΚΔ διάφοροι ανεπίσημοι λογαριασμοί φορτωμένοι με φωτογραφίες από Ισραηλινές στρατεύσιμες 37 . Στο YouTube, πέραν του κυρίως καναλιού (Israel Defense Forces), υπάρχουν επίσημα κανάλια στα αραβικά, τα ισπανικά, τα γαλλικά και τα ρωσικά. Το Ισραηλινό Ναυτικό και η Ισραηλινή Αεροπορία διατηρούν ξεχωριστά κανάλια (Israeli Navy και Israeli Air 70 ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΥΧΟΣ 41 Ο ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2018 30. Christopher J. Schneider (2016), Policing and Social Media: Social Control in an Era of New Media , Lanham: Lexington Books. Joshua Reeves (2017), Citizen Spies: The Long Rise of America’s Surveillance Society , New York: New York University Press. Matthew A. Jones, Melchor C. de Guzman & Korni S. Kumar (2012), “Using Web 2.0 as a Community Policing Strategy: An Examination of the United States Municipal Police Departments”, in Ed Downey & Matt Jones (ed.), Public Service, Governance and Web 2.0 Technologies: Future Trends in Social Media , Hershey: Information Science Reference. 31. Lucinda Austin & Yan Jin (2017), Social Media and Crisis Communication , London: Routledge. 32. Carol K. Winkler & Cori E. Dauber (2014), Visual Propaganda and Extremism in the Online Environment , Carlisle: Strategic Studies Institute & US Army War College Press. David Patrikarakos (2017), War in 140 Characters: How Social Media is Reshaping Conflict in the Twenty-First Century , New York: Basic Books. 33. Maria Hellman & Charlotte Wagnsson (2013), “New Media and the War in Afghanistan: The Significance of Blogging for the Swedish Strategic Narrative”, New Media & Society , Vol. 17 (1), pp. 6-23. Rikke Bjerg Jensen (2011), “British Military Media Strategies in Modern Wars”, Global Media and Communication , Vol. 7 (3), pp. 193- 197. Λάμπρος Γ. Καούλλας (2017), «#COGSEC - Εισαγωγή στη “Γνωστική Ασφάλεια”», Εθνική Φρουρά & Ιστορία , τ. 40, σσ. 92-105. 34. Glenn J. Voelz (2015), The Rise of iWar: Identity, Information, and the Individualization of Modern Warfare , Carlisle: Strategic Studies Institute & US Army War College Press, σ. 4. 35. Sean W. Barnes (2014), “21st Century Military-Media Relationships: Improving Relations and the Narrative Through Education”, MSc Thesis in Joint Campaign Planning and Strategy, Joint Advanced Warfighting School, Joint Forces Staff College, National Defense University, Norfolk. 36. Παλαιότερα υπήρχε ιστολόγιο του Εκπρόσωπου Τύπου στην πλατφόρμα Wordpress (idfspokesperson. wordpress.com) , αυτό όμως είναι εδώ και καιρό ανενεργό, όπως και το www.idfblog.com . 37. Για παράδειγμα: https://www.instagram.com/GirlsDefense/

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0