ΕΘΝΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ & ΙΣΤΟΡΙΑ, τεύχος 41ο

Η πρώτη κατηγορία, δηλαδή των αυτοσχέδιων τεθωρακισμένων οχημάτων, περιλαμβάνει δυο οχήματα που δημιουργήθηκαν το 1964. Το αναπάντεχο ξέσπασμα της τουρκοκυπριακής ανταρσίας, το τέλος Δεκεμβρίου 1963, και ο κίνδυνος κατάρρευσης του κράτους δημιούργησε την ανάγκη άμεσης προστασίας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Ο αιφνιδιασμός των εθελοντικών δυνάμεων της Οργάνωσης, η οποία δημιουργήθηκε το 1961 για την αντιμετώπιση τυχόν βίαιων ενεργειών της τουρκοκυπριακής ΤΜΤ που από το 1959 βρισκόταν υπό τον έλεγχο των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων, οδήγησε στη ευφάνταστη δημιουργία δεκαπέντε και πλέον αυτοσχέδιων τεθωρακισμένων οχημάτων σε διάφορες περιοχές της νήσου. Τα οχήματα αυτά κατασκευάστηκαν με ιδιωτική πρωτοβουλία εθελοντών, και βασίστηκαν στην μετατροπή ερπυστριοφόρων εκσκαφέων και τροχοφόρων ημιφορτηγών σε αυτοσχέδια τεθωρακισμένα οχήματα, διαμέσου της περιμετρικής προσθήκης μεταλλικών πλακών ικανού πάχους και της δημιουργίας κατάλληλων θυρίδων βολής.Το αυτοσχέδιο ερπυστριοφόρο με αριθμό ΕΦ 19, βασίστηκε στο σκάφος βρετανικού άρματος τύπου Μark III Valentine που εισήχθηκε (χωρίς πύργο) από την Αίγυπτο τα προηγούμενα χρόνια, το οποίο ενισχύθηκε με τη δημιουργία ακίνητου ορθογώνιου πύργου από μεταλλικές πλάκες, ο οποίος διέθετε περιμετρικά θυρίδες βολής. Το αυτοσχέδιο άρμα χρησιμοποιήθηκε με 131 ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. ΜΙΑ ΝΕΑ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΦΡΟΥΡΑΣ Αυτοσχέδιο τροχοφόρο τεθωρακισμένο όχημα του 8 ου Τακτικού Συγκροτήματος Πάφου που κατασκευάστηκε το 1974.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzU4MTg0